برد ذوب آهن مقابل بیروت کلاب در آغاز دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان، در نخستین بازی‌ خود از دور برگشت سوپر لیگ غرب آسیا به پیروزی دست یافت.

برد ذوب آهن مقابل بیروت کلاب در آغاز دور برگشت سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

به گزارش مملکت آنلاین، در جریان بازی‌های هفته چهارم سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا امشب (چهارشنبه) ۵ بهمن ۱۴۰۱ در لیگ غرب آسیا، تیم ذوب‌آهن اصفهان موفق شد در خانه با نتیجه ۷۹ - ۷۲ برابر حریف قدرتمند لبنانی خود به پیروزی دست یابد.

این در حالی بود که بازی رفت تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و بیروت کلاب در لبنان،  به سود حریف لبنانی به پایان رسیده بود اما ذوب آهن در بازی برگشت جبران کرد. با این نتیجه، شاگردان کوهیان انتقام باخت دور رفت را گرفتند تا تنها تیم بدون باخت لیگ غرب آسیا نیز متحمل شکست شود.

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان:

فرید اصلانی، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، آرمان زنگنه و امیرعلی قلی‌زاده

ترکیب بیروت کلاب:

کرم مچرف، کلیولند جوزف توماس، جرارد حدیدان، علی حیدر و کنث هایس

*نیمه اول: ۴۰ - ۳۸ ذوب‌آهن اصفهان 

با شروع بازی این تیم ذوب‌آهن بود که برخلاف بازی رفت در لبنان، نبض بازی را در اختیار گرفت تا با درخشش فرید اصلانی و ارسلان کاظمی، ۱۹-۱۶ پیروز کوارتر اول شود. در کوارتر دوم اما این «کنث هایس» بود که با درخشش خود، بیروت کلاب را ۲۱-۲۲ به پیروزی رساند تا اختلاف مجموع به دو امتیاز کاهش یابد.

*نیمه دوم:

با شروع نیمه دوم اما این تجربه بازیکنانی چون اکبری بود که باعث شد ذوب‌آهنی‌ها ۲۳-۱۸ پیروز کوارتر سوم شوند. با این نتیجه اختلاف به ۷ امتیاز افزایش یافت تا شاگردان فرزاد کوهیان ۶۳ - ۵۶ پیشی بگیرند. کوارتر آخر این بازی نیز ۱۶ - ۱۶ مساوی شد تا ذوب آهن  ۷۹ - ۷۲ به پیروزی برسد و به روند شکست ناپذیری رقیب لبنانی پایان دهد.

در این نیمه هواداران ذوب‌آهنی با شعارهایی مثل «خلیج فارس ایران»، اقدام ضد ایرانی فدراسیون جهانی بسکتبال را محکوم کردند.  فدراسیون جهانی یکی از لیگ‌های فعال در سوپرلیگ غرب آسیا را با نام «لیگ خلیج» برگزار می‌کند که با حواشی همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر