تکلیف رئسای ۶ فدراسیون ورزشی، اسفندماه مشخص خواهدشد

وزارت ورزش و جوانان امروز با انتشار لیستی به بررسی وضعیت ۱۵ فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شوند، پرداخت. این درحالی است که دوره سرپرستی ۶ فدراسیون دیگر از جمله هندبال، قایق‌رانی، هاکی، کاراته، جودو و ناشنوایان در اسفند ماه به پایان می‌رسد.

تکلیف رئسای ۶ فدراسیون ورزشی، اسفندماه مشخص خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از زمانی که سکان هدایت این وزارت‌خانه را در دست گرفته همواره بر برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی در موعد مقرر تاکید داشته است.

وزیر ورزش و جوانان بارها در مصاحبه‌های متعدد عنوان کرده اداره فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست مطلوب نظر وزارت ورزش نیست و این وزارت‌خانه تمام هم و غم خود را به کار خواهد گرفت تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را در تاریخ مقرر فراهم نماید.

این درحالی است که ورزش ایران کمتر از یک سال دیگر رویداد مهمی چون بازی‌های آسیایی هانگژو را پیش‌رو دارد و با این حال ۱۵ فدراسیون ورزشی هنوز با سرپرست اداره می‌شوند.

البته از این تعداد، ۳ فدراسیون آمادگی جسمانی، بادبانی، دریایی و ساحلی در زمره فدراسیون‌های تازه تاسیس هستند و وزارت ورزش به دنبال فراهم کردن مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی آن‌هاست.

در حال حاضر فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، وزنه‌برداری، شمشیربازی، سوارکاری، بدمینتون، گلف، ورزش‌های همگانی، روستایی و عشایری و بازی‌های بومی‌محلی، بولینگ و بیلیارد، کونگ‌فو و بوکس در زمره فدراسیونی هستند که به خاطر برکناری، استعفا یا پایان دوره کاری با سرپرست اداره می‌شوند.

فدراسیون اسکواش آخرین فدراسیونی بود که مجمع انتخاباتی آن در تاریخ ۱۲ دی‌ماه برگزار شد و بعد از اسکواش و طبق اعلام هیئت رئیسه، مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف در تاریخ ۳ بهمن ماه برگزار می‌شود.

وزنه‌برداری دیگر فدراسیونی است که در لیست برگزاری مجامع انتخاباتی وزارت ورزش قرار دارد و قرار است در صورت فراهم شدن شرایط، انتخابت این فدراسیون در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه برگزار شود.

طبق مصوبه هیئت‌رئیسه، انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری هم در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

هرچند که وزارت ورزش اخیرا با انتشار لیستی در رسانه‌ها به بررسی وضعیت ۱۵ فدراسیونی که با سرپرست اداره می‌شوند، پرداخته اما باید توجه داشت که دوره سرپرستی ۶ فدراسیون دیگر از جمله هندبال، قایق‌رانی، هاکی، کاراته، جودو و ناشنوایان در اسفند ماه به پایان می‌رسد.

دوره ریاست ۴ ساله فدراسیون قایق‌رانی در تاریخ هشتم اسفند ماه تمام می‌شود و سپس به ترتیب فدراسیون‌های هندبال در تاریخ ۲۰، هاکی در تاریخ ۲۱، کاراته در تاریخ ۲۳، جودو در تاریخ ۲۵ و ناشنوایان در تاریخ ۲۶ اسفندماه شاهد پایان دوره ریاست خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر