سرمربی برزیل بعد از صعود سخت به المپیک استعفا کرد

تیم ملی والیبال برزیل توانست سهمیه المپیک را کسب کند که این موضوع با واکنش فدراسیون جهانی همراه بود.

سرمربی برزیل بعد از صعود سخت به المپیک استعفا کرد

به گزارش مملکت آنلاین، در ادامه مسابقات والیبال انتخابی المپیک، والیبال برزیل در یک بازی حساس در خانه به مصاف ایتالیا رفت و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد تا سهمیه مسقیم المپیک پاریس را کسب کند. برزیل در پنج ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۳ بر ۲۵، ۱۵ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷ و ۱۵ بر ۱۱  به پیروزی دست یافت تا این تیم به برد ارزشمندی در خانه خود برسد.

فدراسیون جهانی والیبال پس از پیروزی برزیل نوشت: برزیل با قدرت تمام بلیت خود را برای پاریس ۲۰۲۴ رزرو کرد.  در بازی فینال المپیک ۲۰۱۶ ریو، نماینده آمریکای جنوبی ایتالیا را شکست داد. حال برزیل هفت سال پس از شکست دادن ایتالیا در مقابل هواداران خانگی خودیک پیروزی تاریخی دیگر را در برابر رقیب دیرینه خود به دست آورد.

برزیل با این پیروزی توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند. برزیل در پنج ست دراماتیک ایتالیا را شکست داد. والیبال برزیل با ششمین پیروزی خود در هفت مسابقه در ریودوژانیرو، در گروه خود پس از آلمان در رده دوم قرار گرفت. نماینده آمریکای جنوبی شانزدهمین حضور خود در المپیک را خواهد داشت و سنت خود را حفظ خواهد کرد چرا که این تیم هرگز بازی‌های المپیک را از دست نداده است. برزیلی‌ها یک قدرت واقعی در بازی‌ها هستند و از سال ۱۹۸۴ سه طلا و سه نقره در  المپیک کسب کرده‌اند.

دارلان سوزا ستاره نو ظهور والیبال برزیل با کسب ۱۹ امتیاز بهترین بازیکن زمین نام گرفت. این بازیکن ۲۱ ساله پس از این رقابت گفت: من هیچ کلمه‌ای برای توصیف احساسم در حال حاضر ندارم.  فقط می‌خواهم از همه کسانی که در طول هفته برای حمایت از ما به اینجا آمدند تشکر کنم. بسیاری از مردم به ما شک داشتند، اما ما هرگز از باورمان دست برنداشتیم.

اندکی پس از پایان بازی، رنان دال زوتو، سرمربی برزیل تصمیم خود را برای کناره‌گیری از سمت خود اعلام کرد و به دوره شش ساله خود در تیم ملی پایان داد.

ایتالیا، قهرمان کنونی جهان باید از طریق رنکینگ جهانی مردان والیبال FIVB برای راهیابی به پاریس ۲۰۲۴ تلاش کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر