قوانین جدید فیفا برای جام جهانی

بر اساس قوانین جدید فیفا علاوه بر دو تیم برتر هر گروه هشت تیم برتر رتبه سوم نیز به مرحله حذفی جام جهانی راه خواهند یافت.

قوانین جدید فیفا برای جام جهانی

به گزارش مملکت آنلاین ، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در کیگالی، رواندا اعلام کرد، جام جهانی به جای ۶۴ بازی، ۱۰۴ بازی خواهد داشت.

جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، اولین دوره مسابقات جام جهانی خواهد بود که در آن ۴۸ تیم شرکت می‌کنند و فینال در ۱۹ ژوئیه برگزار می‌شود.

بر این اساس تعداد گروه‌ها از هشت به ۱۲ افزایش می‌یابد. برنامه اولیه برای نسخه ۲۰۲۶ در مجموع ۸۰ بازی داشت اما تصمیم برای افزایش تعداد بازی‌ها به ۱۰۴ بازی در جلسه روز سه شنبه شورای فیفا تصویب شد.

دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود می‌کنند و هشت تیم برتر رتبه سوم نیز به مرحله حذفی راه خواهند رفت.

فیفا اعلام کرد: شورای فیفا به اتفاق آرا اصلاحیه پیشنهادی در قالب مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ را تصویب کرد. "فرمت اصلاح شده خطر تبانی را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که همه تیم‌ها حداقل سه بازی انجام دهند و در عین حال زمان استراحت متعادلی را بین تیم‌ها فراهم می‌کند."

در جام جهانی ۳۲ تیمی در قطر سال گذشته در مجموع ۶۴ بازی در ۲۹ روز انجام شد. آخرین باری که مکزیک (۱۹۸۶) و ایالات متحده (۱۹۹۴) میزبان جام جهانی بودند، تنها ۲۴ تیم حضور داشتند.

این مسابقات از سال ۱۹۹۸ دارای ۳۲ تیم بوده که هشت گروه چهار تیمی را شامل می‌شد.

فیفا اعلام کرد که باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را از ۲۵ می ۲۰۲۶ برای جام جهانی آزاد کنند، مگر اینکه در یک فینال بزرگ مانند لیگ قهرمانان بازی داشته باشند.

همچنین روز سه‌شنبه، فیفا اعلام کرد که جام باشگاه‌های جهان با حضور ۳۲ تیم از ژوئن ۲۰۲۵ هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ساکرنت

ارسال نظر