واکنش اینفانتینو به سلفی‌اش با تابوت پله

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به انتقادات از وی بابت سلفی گرفتن در کنار تابوت اسطوره فوتبال برزیل، واکنش نشان داد.

واکنش اینفانتینو به سلفی‌اش با تابوت پله

به گزارش مملکت آنلاین، جیانی اینفانتینو یکی از هزاران نفری بود که پس از قرار گرفتن تابوت «پله» اسطوره فوتبال برزیل در مرکز زمین چمن ورزشگاه ویلا بلمیرو در سانتوس برزیل، به مرد افسانه‌ای سلسائو ادای احترام کرد. این ورزشگاه، جایی بود که پله عمده دوران فوتبالی خود را در آن سپری کرد.

با این حال، اینفانتینو پس از دست به دست شدن تصویری در فضای مجازی که وی را با لبخندی روی لب در حال سلفی گرفتن با یک نفر نشان می‌داد، به بی‌احترامی به پله متهم شد. در این تصویر تابوت پله نیز در فاصله چند قدمی به چشم می‌خورد.

این انتقادات رئیس فیفا را بر آن داشت تا با انتشار پیامی در اینستاگرام، به این موضوع واکنش نشان داده و این مطلب را منتشر کند: از اینکه متوجه شدم برخی افراد از من بابت سلفی گرفتن و تصاویر مراسم دیروز انتقاد کرده‌اند، متاثر شدم.

وی افزود: می‌خواهم این موضوع را شفاف اعلام کنم از اینکه هم‌تیمی‌ها و اعضای خانواده پلهِ بزرگ از من خواستند تا چند عکس در کنار آنها بگیرم، هم احساس غرور کردم و هم شرمنده شدم. البته که بلافاصله درخواست آنها را پذیرفتم. در مورد سلفی باید بگویم که هم‌تیمی‌های پله خواستند که همگی با هم سلفی بگیریم اما نمی‌دانستند که چطور اینکار را انجام دهیم. بنابراین برای اینکه کمکی کرده باشم، گوشی یکی از آنها را گرفتم و همه با هم سلفی گرفتیم.

اینفانتینو ادامه داد: اگر کمک کردن به یکی از هم‌تیمی‌های پله باعث انتقاد از من می‌شود، با آغوش باز و خوشحالی این انتقاد را می‌پذیریم و همچنان به کمک کردن به تمام کسانی که در نوشتن صفحات افسانه‌ای فوتبال مشارکت داشتند، ادامه خواهم داد.

اینفانتینو تاکید کرد که او هرگز کاری نمی‌کند که به هیچ‌کس به هیچ نحوی بی‌احترامی شود و در ادامه مدعی شد که انتقادات تنها بر اساس فقدان درک آنها از شرایط بوده است.

وی تصریح کرد: امیدوارم آنهایی که بدون اطلاعات، چیزهایی منتشر کرده یا حرف‌هایی زدند، انقدر نزاکت و شهامت داشته باشند که اشتباه خودشان را پذیرفته و آن را تصحیح کنند.

اینفانتینو بارها از فدراسیون‌های عضو فیفا خواسته تا برای ادای احترام به پله، یک ورزشگاه را به نام پله نامگذاری کنند و یادآور شده که فیفا زمین بازی واقع در مقر این نهاد در زوریخ را به احترام سه بار قهرمان جام جهانی، به نام پله تغییر نام خواهد داد.

پله هفته گذشته پس از یک نبرد طولانی با سرطان روده، در سن ۸۲ سالگی درگذشت. خداحافظی غم‌انگیز او موجی از اندوره را در برزیل و تمام جهان به همراه داشت. تابوت پله در آرامگاهی تزیین شده به شکل یک ورزشگاه فوتبال که در آن تصاویری از دوران درخشان فوتبال او نصب شده، به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر