تحریم‌های کمیته بین‌المللی المپیک علیه روسیه و بلاروس تمدید شد

کمیته بین المللی المپیک تحریم ها علیه ورزشکاران روسیه و بلاروس را به قوت خود باقی گذاشت.

تحریم‌های کمیته بین‌المللی المپیک علیه روسیه و بلاروس تمدید شد

به گزارش مملکت آنلاین، مارک آدامس رئیس ارتباطات کمیته بین المللی المپیک در نتیجه روز اول کمیته اجرایی این نهاد در لوزان سوئیس اعلام کرد که تحریم ها و اقدامات دفاعی در رابطه با ورزشکاران روسی و بلاروسی به قوت خود باقی می مانند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه چه اتفاقی باید بیفتد تا روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنند، اظهار کرد: "تمام چیزی که می توانم بگویم: موضع ما تغییر نکرد، ما تمامی توضیحات را در خصوص تحریم ها و اقدامات دفاعی ارائه کردیم. می بایست تحریم ها بر علیه دولتها را پذیرفت. این تحریم ها شامل این می شوند که در خاک آنها نمی بایست مسابقاتی برگزار شوند، پرچم هایشان نباید به اهتزار در آیند، سرود ملی شن پخش شود و غیره. دوم- اقدامات دفاعی هستند. الان فرصت رفع تحریم ها علیه روسیه و بلاروس نیست".

در آخر ماه فوریه سال جاری کمیته بین المللی المپیک به فدراسیون های ورزشی بین المللی توصیه کرد تا به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه حضور در مسابقات را بدلیل شرایط در اوکراین ندهد. تعدادی از فدراسیون های بین المللی شهروندان روسیه و بلاروس را از مسابقات تحت مدیریت خود حذف کردند و همچنین برگزاری مسابقات در روسیه را لغو کردند، برخی فدراسیون های دیگر به ای ورزشکاران اجازه شرکت در مسابقات تحت پرچم بیطرف را دادند.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر