خواننده «یار دبستانی من» درگذشت

جمشید جم خواننده ترانه ماندگار «یار دبستانی من» از دنیا رفت.

خواننده «یار دبستانی من» درگذشت

به گزارش مملکت آنلاین، این هنرمند شامگاه ۱۱ دی ماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند پیش از این در گفتگویی درباره اثر ماندگارش توضیح داده بود: «گاهی می‌خواستم به افرادی که این آهنگ را گوش می‌دهند بگویم این آهنگ را من خواندم، اما از کنارشان رد می‌شدم و لبخند رضایت می‌زدم.»

جمشید جم، خواننده آهنگ معروف «یار دبستانی من» درباره علاقه‌اش به موسیقی و مسیری که طی کرده است، توضیح داده بود: «در محرم سال ۱۳۵۷ در کنار بسیاری از بزرگان موسیقی شاگردی می‌کردم، زیرا می‌خواستم دانش بالایی نسبت به موسیقی داشته باشم. من تمام موسیقی‌های ایرانی، موسیقی ملل، سمفونی و ... را مطالعه کردم. اوایل یک موتور گازی خریدم و باندهای ماشین برادرم را برداشتم و نوارهای الله اکبر را می‌گذاشتم و در میدان می‌چرخیدم تا فضایی انقلابی در شهر حاکم شود.  در ۲۱ بهمن سال ۱۳۵۷ زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند حکومت نظامی لغو شده است، با وجودی که من تیر خورده بودم، اما با مشارکت مردم حضور پیدا کردیم و رادیو و تلویزیون را گرفتیم و بعد از آن به رادیو رفتیم و در میدان ارگ پنهان شدیم.»

او همنین گفته بود: «به دلیل وجود دو تانک در میدان ارگ درگیری زیادی شکل گرفت، اما در این زمان به نظامیان گفتیم که این گروه مردمی است باید رادیو را تحویل دهید و خدا را شکر توانستیم رادیو را تحویل بگیریم. من به دلیل علاقه زیادی که به رادیو داشتم در آنجا ماندگار شدم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر