گوگل پلی، روبیکا را اپلیکیشن خطرناک عنوان کرد / روبیکا بیانیه داد و گوگل پلی بطور کامل فیلتر شد

صبح امروز (جمعه، ۶ آبان) سپر ایمنی گوگل اخطاری برای برخی کاربران روبیکا ارسال کرد و متاقب آن، روبیکا طی اطلاعیه‌ای درباره این موضوع توضیح داد.

گوگل پلی،  روبیکا را اپلیکیشن خطرناک عنوان کرد / روبیکا بیانیه داد و گوگل پلی بطور کامل فیلتر شد

به گزارش مملکت آنلاین، دیجیاتو نوشت: در حال حاضر کاربران زمان نصب روبیکا از استورهای ایرانی مانند کافه بازار یا مایکت، با هشداری از سوی Play Protect مواجه می‌شوند.

این پیغام درباره در معرض خطر بودن داده‌های شخصی مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صدای ضبط شده، تاریخچه تماس هشدار می‌دهد.

photo_2022-10-28_21-59-09

سوپر اپلیکیشن ایرانی واکنش نشان داد

در متن بیانیه روبیکا آمده است: از صبح امروز ششم آبان‌ماه ١۴٠١، سپر ایمنی گوگل اخطاری برای برخی از کاربران روبیکا ارسال کرده‌است، ما در تلاشیم از طریق ارتباط با گوگل‌پلی درباره جزئیات این اعلان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

این اتفاق درحالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده‌ و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملا متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال است، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود. هجمه‌ای که به تازگی توسط اپل و به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شده بود.

مطابق آنچه در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کردیم، از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به سرویس‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنیم اما تلاش پلتفرم‌های بین‌المللی برای ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی را هم برخلاف ادعاهایشان می‌دانیم.

ما هم‌اکنون در حال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از کسب اطلاعات بیشتر جزییات جدید این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم‌ کرد.

همچنین، محمد احسان خرامید - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، درباره این موضوع اظهار کرد: با توجه به جدول میزان دسترسی‌ها در اپ‌های مختلف، مشخص می‌شود مشکل گوگل‌پلی دسترسی و استاندارد اپ‌ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصارشکنی است.

اول، هجمه‌های فنی و القای "نمی‌توانند"، بعد شبهه در اعتبار و پرده‌های بعدی...

سناریوی نخ‌نما در مقابل استقبال امیدوارکننده کاربران.

گوگل پلی از ریشه فیلتر شد!

دیجیاتو از این نوشته که ساعاتی پس از بلاک روبیکا توسط گوگل پلی این نرم افزار پر کاربرد در کشورمان از بیس فیلتر شده است.

نحوه فیلترینگ گوگل پلی در ساعات اخیر تغییر کرده است. از یک ماه پیش تا کنون، کاربران می‌توانستند گوگل پلی را باز و حتی برای اپلیکیشن‌ها یا بازی‌ها جستجو کنند اما دانلود اپلیکیشن‌ها آغاز نمی‌شد.

photo_2022-10-28_21-59-08

از عصر امروز گوگل پلی طبق تصویر فوق به شکل کامل از دسترس خارج شده؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد ویژگی‌های دیگری از جمله سرویس‌هایی که امنیت اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کردند را نیز از کار انداخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر