دستگیری کلاهبرداران واتساپی در البرز

رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری کلاهبرداران واتساپی با بیش از ۳۰۰ نفر شاکی در استان خبر داد.

دستگیری کلاهبرداران واتساپی در البرز

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبرگفت: در پی دریافت شکایت متعدد مبنی برکلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از طریق تماس واتساپی و با شماره مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلاهبرداران از طریق پیام رسان واتساپ با شهروندان تماس گرفته و اعلام می کردند شما برنده خوش حساب یکی از اپراتور های همراه و یا برنده مسابقه برنامه رادیویی و تلویزیونی شده اید و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به خالی کردن حساب افراد و خرید اقلام مختلف با کارت های بانکی اجاره ای می کردند.

سرهنگ جلیلیان اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی چند ماهه ماموران پلیس فتا مخفیگاه اعضای این باند کلاهبرداری را در شهر کرج شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در چندین عملیات غافلگیرانه اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداران توسط پلیس دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از شاکیان و مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: مبالغ کلاهبرداری شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان از شهروندان خواست از قراردادن اطلاعات کارت بانکی به دیگران جدا خودداری کنند و کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که در صورت سوء استفاده از کارت بانکی، صاحب کارت بانکی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر