کلاهبرداری زن اصفهانی در اینستاگرام با وعده ازدواج

زنی که با وعده ازدواج در اینستاگرام ۳۸ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط مأموران پلیس فتای شهرستان خمینی‌شهر شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری زن اصفهانی در اینستاگرام با وعده ازدواج

به گزارش مملکت آنلاین، سرهنگ غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مورد سوء استفاده یک زن در فضای مجازی قرار گرفته و این زن از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که با ترفند ازدواج از او درخواست پول کرده و شاکی هم مبلغ ۳۸ میلیون ریال به حسابش واریز کرده، اما بعد از آن زن دیگر جواب تلفنش را نداده است.

سرهنگ براتی افزود: مأموران پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهمه را شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کردند که در مواجه با شاکی به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به‌دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکنند و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنند، همچنین در گفت‌وگوهای اینترنتی، با افرادی که آنها را نمی‌شناسند ارتباط برقرار نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر