تندگویان:

جوانان به سمت بازی های ایرانی بیایند/ایجاد بستر امن و آموزنده

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در زمینه تولید بازی های ایرانی، یک بستر کاملا امن و آموزنده شکل گرفته و بازتاب آن در اجتماع و زندگی فردی و رفتار نوجوانان موثر خواهد بود.

جوانان به سمت بازی های ایرانی بیایند/ایجاد بستر امن و آموزنده

به گزارش مملکت آنلاین، محمد مهدی تندگویان، روز جمعه در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ که با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و سه اداره کل ورزش و جوانان استان‌های تهران، تبریز و اصفهان برگزار شد، گفت: این مسابقات یکی از کارهای خوبی است که در این چند سال اخیر در حوزه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری خوب بین ما و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور رقم خورده است.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد گیمرها در سنین جوانی، نوجوانی و کودکی به سر می‌برند و باید بتوانیم از این فضا برای دادن پیام‌هایی که ممکن است به صورت عادی زیاد مورد توجه این سنین قرار نگیرد استفاده و در حین انجام بازی پیام را چه خودآگاه و چه ناخودآگاه به آنها منتقل کنیم تا در ضمیرشان نهادینه شود.

تندگویان ادامه داد: کارهای مختلفی در این خصوص انجام داده‌ایم و پیام‌های مختلفی در این چند دوره بازی‌های رایانه‌ای تولید و ارائه شده است که عمده پیام‌ها را نگاه کرده بودند. در این دوره هم که در تهران اصفهان و تبریز برگزار می‌شود، در حالی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، بستر خوبی مهیاست تا بتوانیم پیام رسانی در حوزه کرونا را در چند سرفصل شامل پیشگیری، مبارزه با این بیماری و پساکرونا در قالب بازی‌ها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه از هر صد ایرانی تقریباً ۳۸ نفر بازی مجازی انجام می‌دهند، افزود: از این آمار قابل توجه، تقریباً ۹۰ درصد از طریق تلفن همراه و مابقی هم از راه‌های مختلف در بازی‌ها حضور دارند و به طور میانگین روزانه ۴۰ دقیقه از وقت این افراد را می‌گیرد.

تندگویان اظهار داشت: ما با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای قبل از این هم در مباحث روانی و اخلاقی در حوزه مشاوره‌ها همکاری داشتیم و با ما همراه بودند و حالا هم در موضوع کرونا هم با ما همکاری می‌کنند. از وزارت بهداشت هم در تولید پیام‌ها و اطلاع‌رسانی کمک گرفتیم و در مجموع این کار اتفاق خیلی خوبی است که در کشور از یک بستر کاملاً آماده شکل گرفته و حتماً بازتاب آن در اجتماع و در زندگی فردی و رفتار خود جوان موثر خواهد بود.

معاون امور جوانان گفت: در بحث مسئولیت پذیری، مهارت‌های ارتباطی، نحوه حضور در اجتماع و غیره سعی می‌کنیم در قالب پیام‌های مشخص از طریق بازی‌های رایانه‌ای پیام رسانی کنیم.

وی به جوانان و نوجوانان ایرانی پیشنهاد داد: وقتی که این بستر خوب به وجود آمده و بازی‌ها ساخت تولیدکنندگان داخلی است و هیجانات و سبک بازی خوبی دارد حتماً به سمت این بازی‌ها بیایند و در این دوران شیوع کرونا که همه خانه نشین شده‌ایم حتماً از بازی‌های ایرانی بهره برداری و در کنار آن از جوایز مسابقات هم استفاده کنند.

تندگویان اظهار داشت: جوانان با استقبال از بازی‌های ایرانی عملاً به بازی سازان ایرانی کمک می‌کنند و همچنین ما را هم در انجام رسالتمان یاری می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه در عرض ۱۰ سال اخیر آمار استفاده از بازی‌های ایرانی ۹ برابر شده است، گفت: امیدوارم این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا فرزندان ما در محیط‌های امن بازی‌های داخلی که هم فضای جذاب و هم هیجانات مناسبی دارد فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر