ارزش توییتر نصف شد / کد منبع لو رفت

با نصف شدن ارزش توییتر ، ایلان ماسک متحمل ضرر ۲۴ میلیارد دلاری شد.

ارزش توییتر نصف شد / کد منبع لو رفت

به گزارش مملکت آنلاین، ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل توییتر، برآورد کرده است که این شرکت در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم کمتر از نیمی از قیمت خرید ۴۴ میلیارد دلاری آن توسط آقای ماسک در اکتبر سال گذشته است.

بر اساس یک نامه داخلی توییتر به کارمندان، که مربوط به اشتراک و تخصیص سود سهام این شرکت در گروه سانفرانسیسکو و ایکس‌هولدینگز است، ارزش این پلتفرم ۲۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است؛ رقمی نزدیک به ارزش ۱۸.۲ میلیارد دلاری اسنپ (شرکت مادر برنامه اسنپ‌چت) و ارزش ۱۸.۷ میلیارد دلاری وبسایت پینترست. 

ارزش اعلام شده توییتر در این سند، کاهشی شدید نسبت به مبلغ خرید اولیه آن توسط آقای ماسک در ۵ ماه پیش نشان می‌‌دهد.

در این سند داخلی ایلان ماسک عامل این کاهش ارزش را «مشکلات مالی» گروه دانسته که زمانی آن را «تا آستانه ورشکستگی» برده بود. وی در پیام خود نوشته است با ادامه روال پیشین «توییتر سالانه ۳ میلیارد دلار ضرر می‌کرد»، در حالی که اکنون این ضرر به ۱.۵ میلیارد دلار محدود شده و دلیل آن نیز «سررسید موعد پرداخت بدهی‌ها» بوده است.

مدیر اجرایی و سهامدار عمده توییتر اضافه کرده است: «اما حالا که تبلیغ‌کنندگان بازگشته‌اند به نظر می‌رسد که می‌توانیم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ جبران کنیم و به یک تعادل برسیم.»

ایلان ماسک بدون تعیین کردن ضرب‌الاجلی زمانی گفته است «مسیری دشوار، اما روشن» را برای رسیدن توییتر به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار می‌بیند.

همزمان کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی اخراج‌های دسته‌جمعی ایلان ماسک در توییتر است. آقای ماسک از زمان به دست گرفتن کنترل این شرکت کارمندان آن را از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به کمتر از ۲ هزار نفر کاهش داده است.

در چهارچوب اجرای سیاست «اخراج انبوه» کارکنان، برای مثال بیش از ۹۰ درصد از کارکنان توییتر در هند برکنار شدند و تنها ۱۲ نفر از ۲۰۰ کارمند این شرکت در این کشور باقی ماندند.

ایلان ماسک در اکتبر گذشته توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید و این شرکت را خصوصی کرد. از آن زمان، با اخراج گسترده کارکنان، رفتن تبلیغ‌کنندگان و بروز مشکلات فنی ریز و درشت این شرکت در هرج و مرج فرو رفته است.

درز کردن کد منبع توییتر در اینترنت

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که بخش‌هایی از کد منبع توییتر (کدهای رایانه‌ای پایه که این شبکه اجتماعی روی آن اجرا می‌شود) به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است.

بر اساس یک سند قانونی که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه کالیفرنیای شمالی ثبت شده و به رویت روزنامه نیویورک تایمز رسیده، توییتر گفته انتشار این پست‌ها حق مالکیتش را نقض می‌کند و از وبسایت گیت‌هاب (یک سرویس میزبانی کدهای اینترنتی برای توسعه نرم افزارها) خواسته تا کد متعلق به توییتر را که در آن وبسایت پست شده حذف کند. 

در خواستی که با موافقت این پلتفرم همراه شده و بر اساس پرونده محتوای منتشره این کد به حالت غیرفعال درآمده است. توییتر همچنین از دادگاه خواسته است تا متخلف یا متخلفانی که کد منبع توییتر را بدون مجوز شرکت روی گیت‌هاب منتشر کرده‌اند، شناسایی کند.

هرچند گیت‌هاب این فایل‌ها را از سایت خود حذف کرده است با این حال کارشناسان می‌گویند این واقعیت که آن‌ها، ولو برای مدتی کوتاه، روی سایت قرار داشته‌اند می‌تواند به هکرها اجازه دهد تا نقص‌های نرم‌افزار اصلی توییتر را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر