مواظب مسیریاب‌های جعلی باشید

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج اپلیکیشن‌ها با امکانات قابل توجه باشیم، در حالی که بسیاری از این نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های بارگذاری شده در منابع نامعتبر بدافزار‌های جاسوسی هستند.

مواظب مسیریاب‌های جعلی باشید

به گزار ش مملکت آنلاین، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی است که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی نصب نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌ها از مارکت‌های اندرویدی معتبر را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه اغلب هموطنان عزیز هنگام مسافرت از برنامه‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کاربران نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.

این مقام انتظامی افزود: این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی هستند و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، در حالی که معمولاً استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی است.

مرتضوی گفت: ضروری است شهروندان اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کرده و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم است خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر