حساب‌های خبرنگاران در توییتر از تعلیق خارج می‌شود

ایلان ماسک روز شنبه اعلام کرد حساب‌های توییتر خبرنگاران متعددی که در جنجال بر سر انتشار اطلاعات عمومی درباره هواپیمای این میلیاردر تعلیق شده بودند را برمی‌گرداند.

حساب‌های خبرنگاران در توییتر از تعلیق خارج می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل توییتر، در توییتی نوشت: افرادی صحبت کرده اند؛ مسدودیت حسابهایی که موقعیت مکانی من را منتشر کرده بودند، برداشته خواهد شد.

توییتر اوایل هفته گذشته حساب‌های کاربری چندین خبرنگار برجسته از جمله واشنگتن پست، سی ان ان و نیویورک تایمز که اطلاعات ایلان ماسک را تحت پوشش قرار داده و امنیت خانواده او را به مخاطره انداخته بودند را تعلیق کرده بود. این اقدام، انتقاد مقامات دولتی، گروه‌های کنشگر و سازمان‌های ژورنالیستی سراسر جهان را برانگیخته بود و برخی از آنها اعلام کرده بودند این پلت‌فرم شبکه اجتماعی، آزادی بیان را به خطر انداخته است. مقامات کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا پیش‌تر تعلیق حساب‌های خبرنگاران در توییتر را محکوم کرده بودند.

اتحادیه اروپا روز جمعه ایلان ماسک را به تحریم تهدید کرده بود. ورا یورووا، نائب رئیس کمیسیون اروپا در امور ارزش‌ها و شفافیت در توییتی نوشته بود: خبر تعلیق خودسرانه خبرنگاران در توییتر، نگران کننده است. یورووا، به جزئیات بیشتر درباره تحریم‌ها اشاره نکرد. تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، شرکت‌ها برای نقض این قانون، می‌توانند معادل شش درصد از درآمد سالانه جهانی‌شان جریمه شوند.

همچنین شرکت توییتر به صورت جداگانه اعلام کرد حساب‌هایی که برای نقض مقررات این پلت‌فرم مسدود شده بودند را برمی‌گرداند و این شرکت قصد دارد ظرف ۳۰ روز آینده، حساب‌های تعلیق شده بیشتری را احیا کند.

توییتر روز جمعه در یک رشته توییت اعلام کرد این پلت‌فرم سیاست‌های متعددی را شناسایی کرده که تعلیق دائمی حساب بر اساس آنها، اقدام نامناسبی بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حساب‌های تعلیق شده‌ای که قابل دسترس می‌شوند، همچنان باید به مقررات این پلت‌فرم عمل کنند. تعلیق دائمی برای تخلفات جدی، به قوت خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر