سواد رسانه ای و فضای مجازی باید در بین والدین و فرهنگیان افزایش یابد

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سواد رسانه ای و فضای مجازی باید در بین والدین و فرهنگیان بیش از گذشته افزایش یابد.

سواد رسانه ای و فضای مجازی باید در بین والدین و فرهنگیان افزایش یابد

به گزارش مملکت آنلاین، میکائیل باقری روز شنبه در آیین زنگ مهر و مقاومت در هنرستان امام خمینی (ره) در بجنورد، گفت: والدین باید حضور دانش آموزان در فضای مجازی را به منظور پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی مدیریت کنند.

وی افزود: والدین باید استفاده هدفمند از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهند تا در این فضا سرگردان نباشد چرا که به طور حتم حضور و استفاده بی هدف آن ها در این فضا سبب خواهد شد تا درگیری آسیب های اجتماعی مختلف و روحی و روانی شوند.

باقری ادامه داد: هر محتوایی نباید بدون دانایی از آن بازنشر شود، دانش آموزان نباید به هر مطلبی که در فضای مجازی پخش می شود اطمینان داشته باشند زیرا که بارها در فضای مجازی برای مطلب بی اساس میلیون ها مطلب و محتوا گذاشته شده است در حالی که به محتواهای درست کمتر پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: فضای مجازی همچون پرگاری است که یک سمت آن باید محکم باشد و اگر آن سمت نغلزد دایره ای درست و زیبا ترسیم می شود و اگر دانش آموزان همچون آن قسمت محکم پرگار، هوشیار و باصلابت باشند تحت تاثیر آسیب های آن قرار نخواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر