ترکیه در تهران، جشنواره «هفته غذاهای تُرکی» برگزار کرد

سفارت ترکیه در ایران برنامه «هفته غذاهای تُرکی» در تهران برگزار کرد.

ترکیه در تهران، جشنواره «هفته غذاهای تُرکی» برگزار کرد

به گزارش مملکت آنلاین، سفارت ترکیه در تهران اقدام به برگزاری برنامه «هفته غذاهای تُرکی» با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر غذاهای سنتی کشور برگزار کرد.

این برنامه در قالب «هفته غذاهای تُرکی» که به همت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و امینه اردوغان همسر وی و مشارکت وزارت فرهنگ و گردشگری و آژانس ترویج و توسعه گردشگری کشور از ۲۱ تا ۲۷ ماه می برگزار می‌شود، ترتیب داده شد.

در این برنامه دریا اورس سفیر ترکیه در ایران، لاله اورس همسر وی، مقامات وزارت امور خارجه ایران و سفرای سایر کشورها حضور یافتند.

لاله اورس در آغاز برنامه «هفته غذاهای تُرکی» اظهار کرد: امروز قصد داریم از میهمانان‌مان با منتخبی از غذاهای مشهور کشورمان را که بخشی از فرهنگ هزاران ساله دوستی، برادری و همسفره‌گی ما است، پذیرایی کنیم.

وی ضمن تشکر از مدعوین، افزود: هدف دیگر از برگزاری این رویداد، معرفی وجه سالم، بدون زباله و پایدار غذاهای سنتی ترکیه بویژه در دوره‌ای که با مشکل ایمنی مواد غذایی ناشی از تغییرات آب و هوایی جهانی مواجه هستیم، است.

همسر سفیر ترکیه در تهران تصریح کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه امسال کتاب «آشپزی ترکی با دستور پخت با قدمت صدساله» که نشان‌دهنده غنا و تنوع غذاهای ترکی از گذشته تا امروز است، را منتشر کرده است. غذاهای امروز نیز از «منوی استانبول» این کتاب برگرفته شده است.

گفتنی است از میهمانان برنامه با سوپ ترخینه، خوراک مرغ چرکس، دلمه برگ با آلبالو و روغن زیتون، خوراک خونکار بغندی، برنج زعفرانی، شربت گلاب و شیرینی عاشوره پذیرایی شد.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر