شاهد رشد قارچ گونه بازیگران بی استعداد در سینما هستیم

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» گفت: باید بدانیم که در حال حاضر سینما ایران خالی از عیب نیست، امروز ما شاهد رشد قارچ گونه‌ بازیگران و عوامل بی‌استعداد که به صرف پول، شهرت و مسائل پشت پرده وارد سینما شده اند هستیم.

شاهد رشد قارچ گونه بازیگران بی استعداد در سینما هستیم

به گزارش مملکت‌آنلاین، محمود مقامی بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون وضعیت سینمای ایران طی سالهای گذشته گفت: مفهوم سینمای پس از انقلاب، سینمای دفاع مقدس است که وام گرفته از  ۸ سال تاریخ دفاع از این سرزمین است. سینمایی که در ابتدای راه بسته به حال و هوای آن زمان، شاید کمی ضعیف بود اما به مرور زمان، قصه گویی و نگاه تکنیکی به آثار دفاع مقدسی، سبب پخته شدن آنها گردید و خود را به عنوان یک ژانر در سینمای ایران به همگان معرفی کرد. 


بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» نقطه عطف سینمای ایران را پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین نقطه قوت سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از فضای فیلم فارسی و نگاه درست به خانواده و تعالی انسانی بود. این توجه خصوصاً در دهه‌ شصت سبب تحکیم خانواده شد. جامعه‌ای که خانه و خانواده اش سلامت باشند، پویا و با صلابت می‌شود و این ارمغانی است که سینمای انقلاب با خود به همراه آورد.

بازیگر فیلم سینمایی «تاراج» بیان کرد: از خوبی‌ها و مزایای سینمای پس انقلاب گفتیم، اما باید بدانیم که در حال حاضر سینما ایران خالی از عیب نیست. یکی از معایب امروز سینمای ایران عدم کشف استعداد صحیح و هدفمند و تزریق آن به بدنه‌ سینماست، امروز ما شاهد رشد قارچ گونه‌ بازیگران و عوامل بی‌استعداد که به صرف پول،  شهرت و مسائل پشت پرده وارد سینما شده اند هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر معدود استعداد و بازیگری هم وجود دارد، به خاطر تئاتر و کشف استعدادی است که در عرصه نمایش صورت گرفته است و اگرنه اوضاع اسفناکی در سینما به وجود می‌آمد و همین مقدار انگیزه و امیدی که در جوانان برای شروع و ادامه‌ راه بازیگری و هنر نمایش جریان دارد، به طور کلی از بین می‌رفت.
 

شاهد رشد قارچ گونه بازیگران بی استعداد در سینما هستیم


بازیگر سریال امام علی با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل روز جامعه توسط فیلمسازان خاطرنشان کرد: سینماگران باید هم راستا به زمانه خود پیش بروند، به جامعه نگاه کنند و بتوانند با واکاوی درست آن، مشکلات آن را در قالبی دراماتیک بیان کنند تا راه حل درستی برای آنها پیدا شود.

منبع: میزان

ارسال نظر