احتمال ثبت ۱۳ دی به‌عنوان روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت در تقویم رسمی

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس طی نامه‌ای رسمی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد: ۱۳ دی مصادف با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به‌عنوان روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت در تقویم رسمی تصویب و ثبت شود.

احتمال ثبت ۱۳ دی به‌عنوان روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت در تقویم رسمی

به گزارش مملکت آنلاین، سید مجتبی محفوظی، در مورد روز ۱۳دی ماه گفت: چنانچه روشن است واژه ایثار با مفهوم مقاومت و ایستادگی عجین شده است و این روحیه مکتبی و انقلابی در جای جای تاریخ ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون موج می‌زند.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: بنابراین، سخن گفتن و یاد کردن قهرمانان ملی در فرهنگ عامه، نقش بسزایی در ایجاد غرور ملی و حس حرکت و امید جمعی خواهد داشت و پرواضح است کشورهایی که در فرهنگ عمومی بر این مؤلفه سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند، نتیجه آن را به وضوح دیده‌اند.

روزی به نام قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت

محفوظی ادامه داد: در این راستا و به منظور لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری پیرامون ترویج مکتب شهید سلیمانی و نیز پویش مطالبه‌گری مردمی فراگیر، طی نامه‌ای رسمی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور است پیشنهاد شد ۱۳ دی ماه در تقویم رسمی کشور با عنوان (روز «ملی» قهرمانان ایرانی و روز «جهانی» مقاومت) نامگذاری شود و خبر رسمی تمهیدِ این اقدام همزمان با سالگردِ شهید والامقام رسانه‌ای شود.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس به اهداف پیشنهاد این نامگذاری اشاره کرد و گفت: هدف این مطالبه مردمی و انقلابی تکریم تمام کسانی است که به نحوی می‌توان از آنان به‌ عنوان الگو و قهرمانان ایران و اسلام نام برد مانند «شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، هسته‌ای و مدافع سلامت، کادر درمان، آتش‌نشانان، پهلوانان، ورزشکاران، نخبگان علمی»  و هر شخص دیگری از هر صنف و با هر جایگاهی که قابلیت باز تعریف در قالب «قهرمان ایثارگر» را دارد.

ایثار شهید سلیمانی را در فرهنگ عمومی پدیدار خواهد شد

محفوظی اذعان کرد: این نوع نامگذاری که «جامعیت ملی و جهانی» در آن لحاظ شده است، در فراگیرتر شدن مراسم‌های یادبود سالانه شهید با محوریتِ پیوست دیگر اقشار و اصناف ایثارگر، ترویج بیش از پیش مکتب ایثار شهید سلیمانی را در فرهنگ عمومی پدیدار خواهد کرد و این مصداقِ لبیک‌گویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب از مردم و مسئولین است.

رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشینه مکتبی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ریاست شورای فرهنگ عمومی را عهده‌دار است، این پیشنهاد نامگذاری با لحاظ جامعیت ملی و جهانی در اولین جلسه این شورای فراقوه‌ای، مطرح، تصویب و اعلام رسمی شود و یا تَمهید آن همزمان با سالروز شهید توسط رئیس یا دبیر شورا، رسانه‌ای گردد.

محفوظی در پایان گفت‌وگو یادآورشد: رونوشت این پیشنهاد رسمی علاوه بر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز ارسال شده است.

گفتنی است؛ صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب ‌لله عراق و قائم‌مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.  این حمله تروریستی به دستور مستقیم رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر