شروع توفانی جوکر در سینماهای جهان

فیلم جوکر (joker) با شروعی توفانی، باکس آفیس هفتگی و سینماهای جهان را تکان داد.

شروع توفانی جوکر در سینماهای جهان

به گزارش مملکت‌آنلاین، این هفته یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ ساخته شرکت برادران وارنر روی پرده سینماهای جهان آمد، جوکر با کارگردانی تاد فیلیپس و با نقش‌آفرینی خواکین فینیکس در نقش این ضدقهرمان مشهور، با رکوردی بی‌سابقه، در فروش هفتگی و جهانی در هفته اول نمایش، باز هم نمونه ای پرمخاطب از دنیای کمیک بوک ها را به مخاطبان سینما نشان داد.

این فیلم که برگرفته از شخصیت ضدقهرمان مجموعه فیلم های بت من است، پس از انتشار بت من: تاریکی برمی خیزد، به یکی از محبوب ترین ضدقهرمانان سینما کمپانی دی سی کامیکس تبدیل شد.

داستان این فیلم در شهر گاتهام، حوالی سال ۱۹۸۰ روی می دهد و قصه مردی را روایت می کند که پیش از تبدیل شدن به جوکر، آرتور فلک نام داشت و دلقک یک سیرک بود. این فیلم روند تبدیل شدن یک دلقک به مردی شکست خورده و راهی که به سوی شکل گرفتن یک قاتل بی رحم و ترسناک می رود را بازگو می کند.

در این فیلم علاوه بر خواکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی بیتز، برت کولن و... ایفای نقش کرده اند.

جوکر در هفته آغاز نمایش فروش ۹۴ میلیون دلار را در آمریکا و ۱۴۰ میلیون دلار را در جهان به ثبت رساند که فروشی چشمگیر و یکی از بهترین افتتاحیه های هالیوود در سال‌های اخیر به شمار می آید.

در رده دوم فروش هفتگی فیلم ها، غول برفی (Abominable) جای دارد که در هفته دوم نمایش، ۱۲ میلیون دلار فروش داشته و ۳۸ میلیون و ۹۱۳ هزار دلار فروش جهانی آن بوده است.

 دانتون ابی (Downton Abbey) در جایگاه سوم فروش هفتگی و در هفته سوم نمایش با فروش هفتگی ۸ میلیون دلار، فروش جهانی ۱۱۷ میلیون دلار را به دست آورده است.

در جایگاه چهارم، فیلم شیادان (Hustlers)، است که در هفته چهارم نمایش، با فروش ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۰۱ میلیون دلار را به نام خود ثبت کرده است.

فیلم آن: قسمت دوم (It Chapter Two)، در رده پنجم فروش هفتگی، با فروش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۴۲۵ میلیون دلار، در میان پرفروش ها جای دارد.

پنج فیلم دوم فهرست فروش هفتگی از این قرار است:

فیلم علمی تخیلی به سوی ستارگان (Ad Astra )، در هفته سوم نمایش با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۹۴ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار

جودی(Judy) در هفته دوم نمایش با فروش هفتگی ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار

رمبو: آخرین خون (Rambo: Last Blood)، در هفته سوم نمایش فروش هفتگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۶۳ میلیون دلار

فیلم جنگ (War) در هفته نخست نمایش با فروش ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و فروش جهانی۹۲۷ میلیون دلار

پسران خوب (Good Boys)، در هفته هشتم نمایش با فروش ۹۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۰۵ میلیون دلار

با این روند به نظر می رسد در روزهای آینده و فراگیر شدن نمایش جوکر در همه سینماهای جهان، فروش قابل توجهی برای آن ثبت شود. باید منتظر هفته های آینده بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر