هفتاد اثر در جشنواره فیلم آیات رقابت می‌کنند

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد از دریافت ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی فیلم آیات که به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود خبر داد و گفت: پس از ارزیابی اولیه ۷۰ اثر موفق به حضور در مرحله نهایی این جشنواره شدند.

هفتاد اثر در جشنواره فیلم آیات رقابت می‌کنند

به گزارش مملکت آنلاین، مرتضی خدمتکار، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آیات گفت: این جشنواره یکی از رویدادهای قرآنی است که به مرور جای خود را پیدا کرده و سعی دارد فعالیت‌هایی را پوشش دهد که در حوزه هنر و رسانه‌ با موضوع مضامین قرآنی در کشور اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این جشنواره ها، جشنواره ملی فیلم آیات است، افزود: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می شود. در این جشنواره مجموعاً حدود ۵۰۰ اثر در قالب های مختلف به دبیرخانه رسیده است.

خدمتکار تصریح کرد: پس از بررسی آثار دریافتی بیش از ۷۰ اثر برای مرحله نهایی انتخاب شده‌اند که از مجموع این ۷۰ اثر، ۲۷ فیلم در بخش داستانی، ۱۸ فیلم در بخش مستند، ۱۱ فیلم در بخش پویانمایی و هفت فیلم نیز در بخش نماهنگ موفق به حضور در مرحله نهایی شده‌اند تا به رقابت با یکدیگر بپردازند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: پس از ارزیابی هیئت داوری جشنواره، آثار ممتاز و برتر هر کدام از بخش‌ها معرفی خواهند شد. بر اساس برنامه زمانبندی، مقرر شده است دبیرخانه‌های هر کدام از جشنواره‌ها تا پایان بهمن آثار ممتاز و اصل اثر را ارسال کنند، لذا تا پایان بهمن فرصت ارزیابی و انتخاب نهایی و معرفی آثار برتر وجود دارد.

وی اظهار کرد: همچنین اختتامیه مجموع جشنواره‌های آیات نیز در آستانه عید سعید مبعث در تهران و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

جشنواره قرآنی آیات در ۱۰ رشته برگزار می شود. جشنواره ملی داستان‌نویسی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جشنواره ملی داستانک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گستان، جشنواره ملی فیلم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جشنواره ملی هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، جشنواره ملی آواها و نغمات دینی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، جشنواره ملی شعر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، جشنواره ملی عکس و عکس نوشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از جمله این جشنواره ها هست.

همچنین در کنار این جشنواره‌ها که ادارات کل استان‌ها با رویکرد ملی برگزار می‌کنند دو جشنواره هم در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و ذیل جشنواره آیات برگزار می‌شود که یکی جشنواره ملی نغمه‌های محمدی و دیگری جشنواره چلچراغ آسمانی است. تمامی این جشنواره‌ها در حال حاضر در مرحله اجرا بوده و روزهای پایانی مراحل ارزیابی و داوری را سپری می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر