کرونا عامل کاهش ۵۰ درصدی حضور برنامه‌سازان صداوسیما و پلتفرم‌ها در فجر۳۹

مسئول ارتباط با رسانه‌های صوتی و تصویری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال در زمینه حضور برنامه‌سازان صداوسیما و پلتفرم‌ها به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونایی، تفاوت‌های آماری مشهودی با حدود ۵۰ درصد ریزش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

کرونا عامل کاهش ۵۰ درصدی حضور برنامه‌سازان صداوسیما و پلتفرم‌ها در فجر۳۹

به گزارش مملکت آنلاین، بشیر جعفری‌نیا مسئول ارتباط با رسانه‌های صوتی و  تصویری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره گفت: امسال با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم در خدمت پنج شبکه رادیویی هستیم. شبکه جوان با برنامه «کافه رادیو» از ساعت ۱۵ تا ۱۶، شبکه نمایش با برنامه «نمای نقره ای» از ساعت ۱۶ تا ۱۷ و شبکه گفتگو با برنامه «سودای سیمرغ» از ساعت ۱۸ تا ۲۰، شبکه فرهنگ با برنامه «برداشت ۳۹ »از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و رادیو ایران با برنامه «حوض نقره» از ساعت  ۱۹:۳۰ تا ۲۰ در طول مدت ایام برگزاری جشنواره برنامه دارند.

او ادامه داد: البته شبکه‌های رادیویی بیشتری متقاضی حضور در مقر جشنواره بودند که بنا به محدودیت‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکانش فراهم نشد و تنها بخشی از برنامه‌ها از مقر جشنواره روی آنتن رادیو می‌روند.

جعفری‌ینا همچنین درباره برنامه‌هایی که از شبکه‌های تلویزیونی در ایام جشنواره روی آنتن می‌روند نیز توضیح داد: برنامه «هفت» از شبکه سه سیما هرشب پخش می‌شود. برنامه «نقد سینما» هرشب از شبکه پنج سیما و برنامه «سینمایش» از شبکه نمایش پخش می‌شود. علاوه بر این ویژه برنامه  «چهل تیکه» نیز از شبکه نسیم پخش می‌شود که یک مجموعه‌برنامه خاص در بین برنامه‌های امسال است.

او با اشاره به این که برنامه «شب هنر» نیز از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، تاکید کرد: «شهر فرنگ» را به روال سال‌های پیش از شبکه خبر داریم و شبکه آی فیلم نیز از به چهار زبان مختلف هر روز پخش دارد.

مسئول هماهنگی رسانه‌های صوتی و تصویری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره برنامه‌های رسانه‌های برخط درایام جشنواره نیز بیان کرد: رسانه‌های برخط شامل برنامه «کافه آپارات» می‌شود که  از روی سایت آپارات پخش می‌شود. پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا، فیلم نیوز و فیلم نت نیز گفت‌وگومحور هستند.

جعفرنیا در ادامه به پخش آنلاین نشست‌ها اشاره کرد و افزود: نشست‌های نقد و بررسی آثار  از صفحه آپارات جشنواره، صفحه اینستاگرام و سایت جشنواره به صورت مستقیم پخش می‌شوند. همچنین شبکه‌های خبری شامل خبرگزاری صداوسیما، شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان و خبر رادیو نیز با ما در این زمینه در تعامل هستند.

او درباره کاهش میزان حضور رسانه‌های صوتی و تصویری در جشنواره فیلم فجر ۳۹ گفت: امسال در زمینه حضور برنامه‌سازان صداوسیما و پلتفرم‌ها  به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونایی، تفاوت‌های آماری مشهودی با حدود ۵۰ درصد ریزش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر