ایجاد ۳هزار شغل با حمایت از هزار طرح صنایع‌دستی

بنیاد برکت با امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از هزار طرح آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌کند که منجر به ایجاد ۳هزار شغل خواهد شد.

ایجاد ۳هزار شغل با حمایت از هزار طرح صنایع‌دستی

به گزارش مملکت آنلاین، پویا محمودیان معاون‌صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در مراسم امضای این تفاهم‌نامه روز پنجشنبه ۲۵ دی ۹۹ با اعلام این مطلب، عنوان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای سال آینده در نظر دارد از ۵هزار طرح صنایع‌دستی و قالی‌بافی با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها حمایت کند که هزار طرح آن در قالب این تفاهم‌نامه قرار دارد.

وی افزود: امضای این تفاهم‌نامه با هدف ارائه تسهیلات قرض الحسنه و کمک پشتیبانان و سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های فروش توانمندسازی به جامعه صنایع‌دستی کشور و توانمندسازی کسانی است که از شیوع کرونا آسیب دیدند.

محمودیان تصریح کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با مأموریت محرومیت‌زدایی و معاونت صنایع‌دستی با رسالت حمایت از صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در مأموریت اشتغال‌آفرینی این افراد، هم‌افزا شدند و با نگاهی همسو از هنرمندان و صنعتگران این حوزه حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امضای این تفاهم‌نامه سرفصل تازه و اولین گام از همکاری‌های مشترک ما خواهد بود که در آینده می‌تواند در اشکال و انواع بسیار گسترده‌تر انجام شود.

سیدامیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت نیز گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال و سال گذشته در مجموع از پنج هزار و ۹۶۰ طرح صنایع‌دستی و قالی‌بافی حمایت کرده است و برای سال آینده بنا دارد از پنج هزار طرح صنایع‌دستی و قالی‌بافی با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا در مناطق محروم، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها حمایت کند که هزار طرح آن در قالب این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: امسال طبق دستور ریاست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اولویت حمایت‌های خود را از آسیب‌دیدگان شیوع کرونا قرار دادیم یا افرادی که خودشان بیمار شده بودند یا کسانی را که کسب‌و‌کار و فروش آن‌ها دستخوش آسیب شده بود.

مدنی با بیان این‌که یکی از حوزه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بوده که با کاهش شدید گردشگران داخلی و خارجی فروش صنایع‌دستی به پایین‌ترین حد خود رسیده است، اظهار کرد: رسیدگی به هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران آسیب‌دیده از کرونا در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی ادامه داد:تاکنون از بیش از ۵۲‌هزار طرح اشتغالزایی حمایت کردیم که بیش از ۱۳‌هزار طرح در حوزه آسیب‌دیدگان از کرونا بودند و خوشحال هستم که با امضای این تفاهم‌نامه به صورت مشخص‌تر می‌توانیم به حمایت هنرمندان حوزه صنایع‌دستی بپردازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر