دیدار اهالی فرهنگ و سینما با ظریف/ عکس

حسین انتظامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران حوزه سینما و جشنواره بین المللی فیلم فجر بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جشنواره، دغدغه های اصحاب سینمای کشور در ابعاد بین المللی را مطرح کردند.

دیدار اهالی فرهنگ و سینما با ظریف/ عکس

به گزارش مملکت‌آنلاین، ظریف در این دیدار بااشاره به اهمیت دیپلماسی فرهنگی در ایجاد مفاهمه و درک مشترک میان ملتها، بر  نقش سینما در ایجاد زبان مشترک تاکید کرد. وی با اشاره به توانمندی سینمای ایران در جهان آمادگی وزارت خارجه و سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری نزدیک در پیشبرد برنامه های آتی از جمله جشنواره جهانی فیلم اعلام کرد. 

دیدار اهالی فرهنگ و سینما با ظریف

ایشان همچنین با اشاره به تلاش بدخواهان ایران و منطقه برای ایجاد یک تصویر مخدوش از کشورمان در جنگ با تروریسم، ظرفیت استفاده از چهره و رشادت های سردار سلیمانی بعنوان قهرمان جهانی مبارزه با افراط گرائی و تروریسم را برای سینمای ایران مورد تاکید قرار داد. 

در این دیدار جمعی از چهره های نام آشنا و فرهیخته سینمای ایران از جمله آقایان عسگرپور، کیانیان، شجاع نوری، اسفندیاری، میری، فریدزاده، حسینی و طالب زاده حضور داشتند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر