دیدار نمایندگان رسانه‌های ایران با نخست وزیر عراق

نخست وزیر عراق شامگاه (جمعه) با هیأتی متشکل از خبرنگاران و اهالی رسانه به نمایندگی از رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

دیدار نمایندگان رسانه‌های ایران با نخست وزیر عراق

به گزارش مملکت آنلاین، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای هیأت مطبوعاتی ایرانی، به آنها خوشامد گفت و از روابط تاریخی مستحکم میان دو کشور همسایه ایران و عراق و پیوندهای مذهبی و اجتماعی که تقویت کننده روابط برادرانه میان ملت‌های عراق و ایران است، تقدیر کرد.

نخست وزیر عراق بر نقش پیشرو و محوری عراق در منطقه و در پیش گرفتن سیاست نزدیک کردن دیدگاه‌های منطقه‌ای به منظور تقویت امنیت و ثبات تاکید کرد.

وی گفت که علاوه بر آن، رویکرد دولت وی مبنی بر ساختن شراکت‌های اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان است.

السودانی خاطرنشان کرد که روابط تاریخی میان کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات و شکوفایی ملت‌های آن باشد.

هیأت رسانه‌ای ایران نیز با قدردانی از استقبال گرم نخست‌وزیر عراق، از تلاش‌های دولت و مردم این کشور جهت میزبانی از میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی طی زیارت اربعین امام حسین (ع) تقدیر کرد.

این هیئت ایرانی با تاکید بر این که سازماندهی بزرگ مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در سال جاری نشان دهنده توجه در بالاترین سطوح به این مناسبت بزرگ در روح و جان مسلمانان است، به اهمیت ارتباط و هماهنگی رسانه‌ای ایران و عراق درخصوص مسائل مختلف که تقویت‌کننده منافع متقابل دو کشور و دو ملت است، اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر