استفاده از نام‌های محلی و قومی در نام‌گذاری محصولات و اماکن مانعی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه ای از بلامانع بودن استفاده از نام های مورد استفاده در گویش­ های محلی و قومی رایج در مناطق مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه­ ها و اماکن خبر داد.

استفاده از نام‌های محلی و قومی در نام‌گذاری محصولات و اماکن مانعی ندارد

به گزارش مملکت آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از این بخشنامه خطاب به معاونان، روسا و مدیران کل ستادی و استانی این وزارتخانه آمده است : در اجرای مادۀ ۶ آیین نامۀ اجرایی قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، مصوب سال ۱۳۷۸ هیئت محترم وزیران و اصلاحات بعدی در سال ۱۳۹۴مطابق نص صریح آیین نامۀ یادشده، استفاده از نام های رایج در گویش های محلی و قومی در مناطق مورد سکونت اقوام در نامگذاری خدمات، محصولات، مؤسسه ها و اماکن مانعی ندارد.

در این بخش نامه همچنین از بلامانع بودن استفاده از اسامی خاص اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی نیز در نامگذاری های فوق الذکر اشاره شده است.

بر اساس این بخشنامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی موظف است دستورالعمل صدور مجوز تبلیغات و نامگذاری اسامی محصولات، خدمات، مؤسسه ها، اماکن و سر در فروشگاه ها، واحدهای صنفی و مؤسسات تجاری مربوط از جمله مناطق مرتبط با اقوام و گویش های محلی را با رعایت مفاد این بخشنامه تهیه و پس از تصویب در کمیتۀ مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور به اجرا گذارده و گزارش آن را هر سه ماه یکبار ارائه نماید.

گفتنی است در پایان این بخش نامه آمده است که کلیۀ دفاتر و ادارات کل ستادی و استانی در این زمینه موظف به همکاری با معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر