تندیس ۲۵۰۰ ساله خدای عشق در یونان باستان در ایتالیا پیدا شد

کشف تندیس خدای عشق در یونان باستان سوار بر دلفین متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش در ایتالیا

تندیس ۲۵۰۰ ساله خدای عشق در یونان باستان در ایتالیا پیدا شد

به گزارش مملکت آنلاین، مقامات وزارت فرهنگ ایتالیا می‌گویند در حفاری‌ها در جنوب این کشور گنجینه‌ای از آثار باستانی را یافته‌اند که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد.

در میان این اشیاء تعدادی سر گاو سفالی و مجمسه‌ای از «اروس»، ایزد عشق و نیروی جنسی در یونان باستان، سوار بر دلفین دیده می‌شود. این نخستین گنجینه از آثار باستانی یافت‌شده در ویرانه‌های معبدی در شهر «پِستوم» یونان باستان در قرن ۵ پیش از میلاد به شمار می‌رود.

پستوم که در نزدیکی ویرانه‌های شهر پمپئی قرار دارد به دلیل سه معبد عظیمش که‌ با ستون‌های دوریک (نماد معماری کلاسیک یونانی) بنا شده‌اند، معروف است. این سه معبد که به گونه‌ای بی‌نظیر حفظ شده‌اند از کامل‌ترین بقایای معابد یونانی در دنیا به شمار می‌روند و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

معبد کوچک محل یافت اقلام تاریخی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در کنار دیوارهای شهر باستانی شناسایی شد، اما محققان کاوش‌ در آن را به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹متوقف کرده بودند. با از سر گیری حفاری‌ها مجسمه‌های کوچک سفالی به دست آمده است.

باستان‌شناسان هفت سر گاو را در اطراف یک محراب معبد پیدا کردند که به نظر می‌رسید در آنجا به حالت عبادت بر روی زمین قرار گرفته بودند. محققان می‌گویند کشفیات جدید نور تازه‌ای بر زندگی مذهبی و آیین‌های این شهر باستانی می‌تاباند.

بنابر اعلام مقامات وزارت فرهنگ ایتالیا، تندیس دلفینی که در این مجموعه آثار باستانی یافت شده به نظر می‌رسد محصول خانواده سفال‌ساز «آویلی» باشد که حضورشان پیش از این هرگز در شهر باستانی پستوم مشاهده نشده بود.

حفاری‌های محدود در ویرانه‌های معابد باستانی در دهه ۵۰ میلادی در ایتالیا آغاز شد. وزارت فرهنگ این کشور معتقد است گنجینه‌های بیشتری را می‌توان همچنان در این منطقه یافت.

این شهر در ابتدا «مگنا گراسیا» (Magna Graecia) نام داشت ولی رومیان باستان در حدود سال ۲۷۵ قبل از میلاد نام آن را به «پستوم» (از ریشه یونانی پوزئیدون ایزد دریاها در اساطیر یونان) تغییر دادند.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر