وزیر ارشاد: نهضت بزرگ امام خمینی(ره) شکاف بین حوزه و دانشگاه را از بین برد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نهضت انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) یک‌ نهضت متعالی فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی بود، گفت: این نهضت انقلابی جریانی موفق بود که فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی شکل گرفت و فضای ذهنی حوزه و دانشگاه را به هم نزدیک کرد و شکاف ایجاد شده بین حوزه و دانشگاه را از بین برد.

وزیر ارشاد: نهضت بزرگ امام خمینی(ره) شکاف بین حوزه و دانشگاه را از بین برد

به گزارش مملکت آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه یکم دی ماه در مراسم بزرگداشت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: تویسرکان در حوزه ایثار و شهادت نیز جزء پیشگام‌ترین‌های استان همدان بوده و وجود ۷۵۰ شهید از این خطه گویای این امر است.

وی با بیان اینکه شهید مفتح از یاران خاص امام بود و همزمان در حیطه حوزه و دانشگاه و تبلیغ دین و علم رنجهای زیادی را متحمل شد، تصریح کرد: در اوایل انقلاب دشمنان با انتشار این فکر مسموم که حوزه و حوزویان علت عقب افتادگی در تاریخ و علم و پیشرفت کشور هستند، می‌خواستند ذهن مردم را مسموم و بین حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خون شهید مفتح برای پاسداشت اهداف و آرمان‌های اتقلاب اسلامی ریخته شد و راه را برای تداوم وحدت بین حوزه و دانشگاه هموار کرد، افزود: در حال حاضر بدخواهان ملت ایران و انقلاب اسلامی بر طبل ناامیدی و ناکارآمدی نظام اسلامیی می کوبند و می خواهند با بمباران تبلیغاتی و جنگ و تروریسم رسانه جلوی پیشرفت و رسیدن به اهداف انقلاب را بگیرند و تلاش می‌کنند واقعیت‌ها را جا به‌جا کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت سیزدهم تمام اهتمام خود را برای رفع اشکالات و تحریف‌های تاریخی گذاشته و دستاوردهای این دولت در روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک با جهان کاملا گویای این امر است، خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم دشمن در این تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم و ناامیدی بین جوانان است و امروز جهاد بزرگ دولت رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم است‌.

وی گفت: دشمن می‌خواهد با توهم‌سازی نسبت به طاغوتی که دستش به خون آزادیخواهان آلوده بود ذهن نسل جوان ما که دوره ظلم طاغوت را ندیده و نشنیده است، نسبت به نظام اسلامی مکدر کرده و بین جوانان و انقلاب و نظام تفرقه ایجاد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما باید با آگاهی و استفاده از اصل تبیین اجازه ندهیم دشمن با این تفکرات و تبلیغات منفی ذهن جوانان را مسموم کند و از نقطه قوت اصلی فرهنگی علمی انقلاب وارد شود و به انقلاب ضربه بزند و نقطه قوت انقلاب را به نقطه ضعف تبدیل کند.

وی تأکید کرد: خواهران حوزوی و دانشگاهی ما باید این خط انحرافی که دشمن در حال حاضر نسبت به زن در جامعه اسلامی ایجاد کرده است را بشکنند و به حفظ ارزش و جایگاه شایسته زن در جامعه اسلامی کمک و نقشه دشمن را خنثی کنند.

اسماعیلی به شعار عدالت فرهنگی که سر لوحه فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است، اشاره کرد و گفت: در همین راستا مشکلات موجود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان را مرتفع خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان همچنین از رسیدگی و رفع اشکالات سایت "ای رسانه" و "صندوق هنر" در ثبت و تکمیل فرآیند ثبت نام خبرنگاران خبر داد.

تخصیص بیش از هزار میلیارد اعتبار سفر به طرح‌های همدان

استاندار همدان نیز در ادامه گفت: ۱۴ هزار میلیارد اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان همدان بوده که تا کنون افزون بر هزار میلیارد از این اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های استان تخصیص داده شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: استان همدان از استان‌های پیشرو در پیگیری و جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری بوده و تلاش داریم با تخصیص سریع اعتبارات مرحله اول از جذب مراحل بعدی اعتبارات برخوردار شویم.

وی تصریح کرد: مبنای توزیع اعتبارات سفر ریاست جمهوری شاخص جمعیت بوده و به علت اتفاقات خوبی که در شهرستان تویسرکان رخ داده و وجود تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه کاره بالای ۶۰ درصد، این شهرستان بیش از شاخص جمعیت جذب اعتبار داشته است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: سهم اعتبار شهرستان تویسرکان از سفر ریاست جمهوری ۱۲۳۴ میلیارد تومان بوده که امید است با تخصیص این اعتبارات پروژه های نیمه تمام شهرستان تکمیل شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی ویژه استان که توزیع آن به دست امام جمعه همدان است، دو میلیارد تومان نیز به شهرستان تویسرکان برای تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم در اختیار امام جمعه تویسرکان قرار خواهد گرفت.

استاندار همدان بیان کرد: در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان بود، نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه طرح ساماندهی "حیقوق نبی" اختصاص یافت که هنوز عملی نشده است و در حال پیگیری این امر هستیم چراکه اجرای طرح ساماندهی حرم حیقوق نبی می‌تواند قطب گردشگری و توریستی استان را تقویت کند.

شهید مفتح فرزند حوزه است

امام جمعه تویسرکان نیز در ادامه با بیان اینکه شهید مفتح فرزند حوزه است، گفت: این شهید والا مقام برخاسته از دل حوزه و مکتب اسلامی می بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد افزود: پدر شهید مفتح از بزرگان و علمای همدان بود و شهید مفتح نیز فرزند همین عالم فرزانه است.

وی در ادامه اظهار کرد: شهید مفتح یکی از عناصر مهم انقلاب در کنار امام و بین یاران ایشان بود و با حضور اثربخش خود در پیدایش انقلاب اسلامی موثر بود.

حسینی مجد تصریح کرد: تفکر شهید مفتح در پی علم آوری و علم آموزی پایه وحدت حوزه و دانشگاه را بنیان گذاشت و نشان داد اگر تذهیب نباشد علم هم به درد جامعه نمی خورد.

امام جمعه تویسرکان بیان کرد: شهید مفتح فقط به همدان تعلق ندارد بلکه آثار تفکرات این شهید در تمام دانشگاه‌ها و حوزه ها و مراکز آموزشی کشور ساری و جاری است.

وی در پایان با اشاره به وجود ۱۰۰ طلبه شاخص در تویسرکان، یادآور شد: فعالیت دو حوزه علمیه خانم ها و آقایان یکی از افتخارات شاخص تویسرکان در حوزه علمی و مذهبی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر