موفق بودن واکسن جدید درمان سرطان لوزالمعده

واکسن جدیدی که می‌تواند به درمان سرطان لوزالمعده کمک کند، کشف شد.

موفق بودن واکسن جدید درمان سرطان لوزالمعده

به گزارش مملکت آنلاین، ایندپندنت نوشت، نتایج اولیه تزریق آزمایشی نشان می‌دهد واکسن‌ شخصی‌سازی‌شده می‌تواند از بازگشت این بیماری کشنده جلوگیری کند

واکسن جدیدی که با استفاده از فناوری مشابه واکسن کووید بیون‌تک-فایزر (BioNTech-Pfizer) ساخته شده است، امیدها را به درمان سرطان لوزالمعده افزایش داده است.

نتایج آزمایش‌های اولیه - که بر اساس نظریه (اسید ریبونوکلئیک پیام‌رسان) ام‌آران‌ای (mRNA) انجام شده و طوری طراحی شده است که از بازگشت غده‌ها پس از جراحی جلوگیری کند- نشان داد نیمی از بیماران دریافت‌کننده این واکسن بهبود یافتند و پس از ۱۸ ماه هم‌چنان سالم مانده‌اند.

بی بی سی هم نوشت: نتایج مرحله اول کارآزمایی بالینی این واکسن که اولین آزمایش در نوع خود است، هفته گذشته ⁠در کنفرانس سالانه انجمن انکولوژی بالینی در شیکاگوی آمریکا ارائه شد.

آزمایش این واکسن هنوز در مراحل ابتدایی است و در مرحله نخست بر روی ۱۶ بیماری که توده سرطانی لوزالمعده آنها را جراحی خارج شده، آزمایش شده است.

سرطان پانکراس (لوزالمعده) معمولا دیر تشخیص داده می‌شود و شانس زنده ماندن فرد بعد از تشخیص، از تمام سرطان‌های رایج کمتر است و تقریبا در چهل سال گذشته این شانس بهبود نیافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر