جزئیات جدید از تغییرات کنکور سراسری

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات جدیدی از تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۱ خبر داد.

جزئیات جدید از تغییرات کنکور سراسری

به گزارش مملکت آنلاین، مروتی در  سمنان گفت: در سال‌های گذشته یک پاسخنامه داشتیم و دو دفترچه عمومی و اختصاصی، اما در سال ۱۴۰۱ پاسخنامه‌های عمومی و اختصاصی تفکیک شده است و پاسخنامه روان سازی شده تا داوطلبان کمتر اشتباه کنند و برای هر درس یک ستون در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد سوالات هم تغییرات جزئی انجام گرفته که بیشتر در زیر گروه علوم تجربی و ریاضی است وتعداد سوالات بر اساس سنجش گروه روان سنجی سازمان سنجش افزایش یا کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه، سوالات کنکور بر اساس محتوای کتاب‌های درسی طرح شده است، افزود:  ۶١ درصد از داوطلبان خانم‌ها و ٣٩ درصد شرکت کنندگان آقایان هستند.

سرپرست معاونت امورآزمون‌های سازمان سنجش آموزش  گفت: تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش دارد و تنها در گروه هنر تعداد داوطلبان کمتر شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ کاغذ از روند کنکور حذف خواهد شد گفت: تمام تلاش ما بر این است که کنکور سال ۱۴۰۳ را به‌صورت هوشمند و با استفاده از رایانه برگزار کنیم، در اینصورت علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه‌های متعدد و همچنین مقابله با هرگونه تقلب و حواشی این آزمون، داوطلب می‌تواند بلافاصله پس از پاسخ دهی از نتیجه آن نیز اطلاع اولیه را پیدا کند.

مروتی گفت: در این زمینه نیازمند همکاری شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا سال ۱۴۰۳ کاغذ از کنکور حذف شود.

وی اضافه کرد:  البته در سال ۱۴۰۲ اجرای این طرح به صورت آزمایشی و به صورت محدود اجرا می‌شود.
سرپرست معاونت امورآزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص حذف کنکور هم گفت: در حال حاضر ٨۵ درصد ثبت نام در دانشگاه‌ها بدون کنکور است و فقط در ١۵ درصد موارد کنکور وجود دارد

وی بیان کرد: برای حذف کامل کنکور فراهم شدن زیرساخت‌ها و دستیابی به ۶٠ درصد سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش و برگزاری امتحانات سوابق باید صورت گیرد که سازمان سنجش هم به آموزش و پرورش اعلام کرده که می‌تواند در این زمینه کمک کند.

مروتی افزود: در خصوص افزایش قبولی داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرفیت صندلی‌های پزشکی را ٢هزار نفر افزایش داده است و این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر