جزو ۱۵کشور برتر دنیا در تولید علم هستیم

سخنگوی دولت گفت: امروزه از لحاظ تولید علم، جزو ۱۵کشور برتر دنیا هستیم. و فناوری های نانو و در تکنولوژی کشور رتبه تک رقمی را کسب کرده ایم.

جزو ۱۵کشور برتر دنیا در تولید علم هستیم

به گزارش مملکت آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در برنامه "به وقت ایران"  درباره تداوم انقلاب و آشکار شدن آثار ملومس آن در نسل های آینده گفت: برای این رسیدن به این هدف باید دو کار صورت بگیرد. اول آنکه از آفات انقلاب مانند بازسازی مناسبات گذشته جلوگیری شود. بر استقلال، صندوق، جمهوریت و گردش نخبگان و عدم شکل گیری طبقه جدید اهمیت داده شود. و مسئله دوم قوی کردن جامعه و نهادهای مدنی است که مهمترین عنصر در قوی کردن مردم افزایش مهارت است.
وی افزود: با توجه به تغییرات نسلی شکل گرفته، انقلاب اسلامی همچنان جاری است. یکی از علل اصلی جریان داشتن انقلاب، جمهوریتی ست که براساس انقلاب به دست آوردیم. براساس جمهوریت، صندوق ها تضمین کننده دیدگاه های نسلی در تدام انقلاب می باشند. با تمام نواقص و گله های موجود، قطعا صندوق های رای یکی از عواملی بوده که نسل های ما بتوانند تصمیم گیرنده باشند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که اخیرا بسیار در رابطه با آن بحث صورت می گیرد، و دو دسته نیز بسیار راجع به آن صحبت می کنند، تردید بر ماهیت انقلاب است. باید گفت که اساسا انقلاب ها نه ساخته می شوند و نه کسی انقلاب ها را به وجود می آورد بلکه انقلاب ها یک فرآیند اجتماعی هستند و قوانین خاص خود را دارند و براساس این قوائد اجتماعی انقلاب ها شکل گرفته اند و انقلاب اسلامی ایران نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

وی خاطرنشان شد: کشور پروژه‌های پرافتخاری مانند انتقال آب خلیج فارس و اتفاقات دیگر در زیرساخت به سمت عدالت بعد از انقلاب را رقم زده و مسیر خوبی را طی کرده ولی شاید اشکالی که وجود داشته این بود که نتوانستیم آن را به معیشت مردم وصل کنیم.

ربیعی خاطرنشان شد: امروزه از لحاظ تولید علم، جزو ۱۵کشور برتر دنیا هستیم. و فناوری های نانو و در تکنولوژی کشور رتبه تک رقمی را کسب کرده‌ایم. همچنین نسبت به جمعیت، در حال حاضر کشور بیش از ۴میلیون دانشجو دارد. در حوزه پارک علم و فناوری تقریبا ۵۰پارک عظیم علم و فناوری در کشور ایجاد شده است و در شاخص توسعه انسانی کشور رتبه ۶۰هستیم و لب مرز کشورهای توسعه یافته قرار گرفته ایم. همچنین نرخ رشد زنان باسواد در کشور در بالاترین نرخ رشد در مقایسه با کشورها قرار گرفته و اکنون ۳/۳۳ درصد هیئت علمی کشور را زنان تشکیل داده‌اند که قبل از انقلاب شاید به دو درصد هم نمی رسید.

وی افزود: اکنون در مسئله ترک تحصیل مشکل داریم که بر آن تمرکز کرده‌ایم و در حوزه مهارت آموزی حرکت بسیار خوبی آغاز شده است.

ربیعی با اشاره به بانک اطلاعاتی کشور عنوان کرد: متاسفانه در این حوزه خوب عمل نکردیم و باید بیش از این سرمایه گذاری می شد تا در توزیع منابع بهتر عمل می شد. ولی اکنون خوشبختانه با وجود بانک رفاهی ایرانیان و بانک شناسنامه شغلی که بر آن اساس هر ایرانی یک شناسنامه شغلی داشته باشد، مهارت فرد هم قید خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر