دریافت نخستین داده‌های تله‌متری ماهواره ناهید۲ در ایستگاه زمینی

سازمان فضایی ایران اعلام کرد: نخستین داده‌های تله‌متری ماهواره ناهید۲ در ایستگاه زمینی کنترل ماموریت ماهواره سازمان فضایی ایران دریافت شد.

به گزارش مملکت آنلاین از این سازمان، داده‌های تله متری ماهواره ناهید ۲ نشان از سلامت این ماهواره و عملکرد صحیح زیرسیستم تامین و توزیع توان آن دارد.

ماهواره مخابراتی ناهید۲ به همت محققین صنعت فضایی ایران در سازمان و پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و با همراهی و همکاری شبکه ای از شرکت های دانش بنیان کشور ساخته شده است که صبح امروز توسط ماهواره‌بر سایوز با موفقیت پرتاب و در مدار قرار گرفت.

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرده است که نسل بعدی ماهواره ناهید ۲ نیز طراحی و در دست ساخت است و در آینده با پرتابگر ایرانی در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر