ماهواره پارس ۲ برای سال آینده آماده پرتاب می‌شود

رییس سازمان فضایی ایران گفت: نمونه بعدی پارس یک در حال ساخت است و پارس دو نیز فرایند طراحی آن در حال انجام است و پیش بینی می شود تا سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۴ آماده پرتاب شوند.

ماهواره پارس ۲ برای سال آینده آماده پرتاب می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در نشست خبری که به مناسبت پرتاب موفق ماهواره پارس یک امروز صبح در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، گفت: بر اساس نیازی که در صنعت فضایی دنبال می‌کنیم ماهواره‌های مختلفی در حوزه سنجشی در حال ساخت است از جمله ماهواره طلوع ۳، ظفر ۲، پارس ۲ و پارس ۳ که برخی از آنها در حال ساخت و برخی از ماهواره‌ها اتمام شده است.

وی افزود: در حال حاضر برقراری ارتباط با ماهواره پارس حدود دو روز زمان می‌برد که پیش بینی ما این است که با ماهواره‌ها ارتباط زیر یک ساعت را بر اساس تعداد ماهواره‌هایی که در مدار دارد، برقرار کنیم.

سالاریه در ادامه در خصوص تعداد پرتاب‌ها در سال ۱۴۰۲ و برنامه پرتاب برای سال آینده گفت: با پرتاب ماهواره پارس یک، دوازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم انجام شد که اکثر پرتاب‌های ما با ماهواره بر بومی صورت گرفت اما این ماهواره با ماهواره بر خارجی انجام شد و در مدار خورشید آهنگ قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما برای پرتاب ماهواره پارس یک در دی ماه بود که این پرتاب با تأخیر در اسفند ما انجام شد و پیش بینی می‌کنیم برای سال جدید تعداد بیشتر پرتاب داخلی و بومی داشته باشیم که از جمله آن پرتاب خورشید آهنگ و تعدادی پرتاب بین المللی خواهد بود.

سالاریه در ادامه گفت: نمونه بعدی پارس یک در حال ساخت است و پارس دو فرایند طراحی آن در حال انجام است که دقت ۸ متر رنگی و ۴ متر سیاه و سفید می‌دهد و پیش بینی می‌شود تا سال آینده یا اوایل سال ۱۴۰۴ آماده پرتاب شوند و همینطور ماهواره پارس ۳ دقت حدود ۲ متر قابلیت تصویربرداری از سطح زمین را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر