رییس سازمان سنجش: امسال تقلبی در کنکور سراسری نداشتیم

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در آزمون سراسری ۱۴۰۲ نداشتیم.

رییس سازمان سنجش: امسال تقلبی در کنکور سراسری نداشتیم

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالرسول پورعباس در اجلاس ۲ روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها کار ویژه‌ای را در برگزاری آزمون سراسری ایفا و بار اصلی برگزاری آزمون‌ها را به دوش می کشند و بخش دیگری از کار روی دوش وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: سازمان سنجش امسال به طور ویژه دو آزمون سراسری را طی ۶ ماه برگزار کرد و این آزمون‌ها با تدابیری که اندیشیده شد بسیار موفق برگزار شد و حضور نمایندگان وزیر علوم و نمایندگان تام الاختیار در برگزاری این آزمون ها خیلی موثر بود.

رییس سازمان سنجش همچنین گفت: برگزاری این دو آزمون در قیاس با سال ۱۴۰۰ و قبل آن که حدود چند هزار تقلب احراز شد، قابل مقایسه نیست، در نوبت اول و دوم آزمون سراسری امسال که دی ماه گذشته و تیرماه برگزار شد، در مجموع حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده اتفاق نیفتاد.

پورعباس بادآور شد: در بررسی‌های فنی و گزارش های ویژه‌ که از طرف دستگاه‌های ناظر و دستگاه‌های ضابط و حتی قضات و سازمان بازرسی که حضور مستمر داشتند، تقلب در آزمون سراسری امسال اعلام نشده است و این با کمک و توان همه دستگاه‌های مرتبط اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم نتایج نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در مهرماه آماده و اعلام کنیم، گفت: امسال دو اتفاق رخ داد، نخست آنکه سوابق تحصیلی را به طور قطعی عنوان کردیم،   حتی نمی‌توانستیم یک مورد عدم سابقه تحصیلی را نادیده بگیریم یعنی باید تمام موارد سوابق تحصیلی آنها ارسال می شد که حدود ۲۵ روز با تاخیر سوابق تحصیلی نهایی شد.

رییس سازمان سنجش ادامه داد: همچنین یک فرصت مجدد به آموزش و پرورش برای داوطلبانی که هنوز سوابق تحصیلی را به ما ارسال نکرده بود، داده شد و تا هشتم شهریور این مهلت تمدید شد و در نهایت نتایج کنکور در هفته گذشته استخراج شد و نتایج رشته‌های خاص نیز استخراج و به دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تا ۳۱ شهریور فرصت دادیم تا این موارد را به ما برگردانند.

پورعباس خاطرنشان کرد: سخت‌ترین کار ما دانشگاه فرهنگیان بود  که بالای ۶۰ هزار نفر در این مدت کم باید گزینش می شدند. امیدواریم ۳۱ شهریور تمامی شرایط خاص از دانشگاه‌ها به سازمان سنجش برگشت داده شود تا بتوانیم در مهر ماه این قول را بدهیم که کارنامه نهایی را اعلام کنیم.

وی افزود:: ۵۳۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش اعلام شده است که از این تعداد به احتمال زیاد بخش زیادی خالی می شود،

رییس سازمان سنجش به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و اعلام نتایج آن اشاره کرد و اظهار دشات: یک مورد هم اعتراض وجود نداشت، به طوری که سازمان بازرسی در تماسی با سازمان سنجش سوال کردند که چه خبر است و این خلوتی مشکوک بوده و چرا کسی اعتراضی ندارد.

پورعباس همچنین گفت: در دوره کارشناسی ارشد ظرفیت پذیرش ۱۳۱ هزار نفر بود که ۱۲۸ هزار و یک نفر را اعلام قبولی کردیم و در دوره دکتری نیز ۱۴ هزار ظرفیت داشتیم که ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد. این تعداد نزدیک به چهار هزار نفر به دلیل حد نصابی است که اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر