موعد بازنشستگی ۸۴ هزار معلم رسیده است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۸۴ هزار معلم در کشور در حال بازنشسته شدن هستند.

موعد بازنشستگی ۸۴ هزار معلم رسیده است

به گزارش مملکت آنلاین، رضامراد صحرایی در جمع مردم دلفان که در مصلای این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: مهمترین دغدغه ما در خصوص شهرستان دلفان رفع مشکل بیکاری و بالفعل کردن ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری این شهرستان است.

وی اظهار کرد: امروز ساخت یک هنرستان بزرگ برای دلفان در شورای آموزش‌وپرورش استان تصویب و رسماً کلنگ احداث آن به زمین زده شد و تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن احداث شود.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی خالی زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید به مدارس خوب و بزرگ تبدیل شوند که پیگیری این مهم در دستور کار قرار دارد.

صحرایی با اشاره به مدارس شبانه‌روزی، افزود: به دلیل نبود منابع و سیاست‌های غلط دولت قبلی این مدارس تعطیل شدند که باید همه آن‌ها را مجدد به چرخه آموزش بازگردانیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه کانون پرورش فکری دلفان مدت‌های مدیدی است که نیمه‌کاره رها شده و با پیگیری‌های انجام شده، رئیس کانون پرورش فکری کشور اعتبار مورد نیاز این طرح را تأمین کرده که تا پایان سال ۱۴۰۲ باید آماده بهره‌برداری شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به احصای تجهیزات مورد نیاز مدارس این شهرستان، بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، تجهیزات مورد نیاز این مدارس تأمین خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: ۱۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز در این شهرستان وجود دارد که امسال تمامی این کانکس‌ها برچیده و مدارس جدید برای این دانش آموزان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی هم کانکس‌های کمتر از ۱۰ نفر دانش‌آموز برچیده می‌شود، گفت: در سفر بعدی درمانگاه فرهنگیان دلفان نیز افتتاح و تجهیزات آن تأمین خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به چمن مصنوعی مدارس در دلفان، اضافه کرد: دانش‌آموزان باید از فضای زمین چمن بهره‌مند شوند که در این راستا برای مدارس بالای ۳۰۰ نفر دانش‌آموز دخترانه و پسرانه تا پایان سال ۱۴۰۲ و قبل از شروع سال تحصیلی آینده، زمین‌های چمن احداث و برای دانش آموزان قابل استفاده می‌شود.

صحرایی بیان کرد: همچنین مسکن فرهنگیان مطالبه‌ای جدی است که نیاز به حمایت دولت دارد و ۲ هفته دیگر با وزیر مسکن در این خصوص نشستی خواهیم داشت و پیگیری جدی در این زمینه انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به کلاس‌های مختلط، اظهار کرد: متأسفانه این موضوع اوج بی‌تدبیری است که کلاس و معلم مازاد داشته باشیم اما کلاس‌ها مختلط برگزار شوند، این موضوع در کشور تنها در برخی مدارس استان لرستان و ایلام مشاهده شده که باید نرم کلاس‌ها پایین آورده و از معلمان کلاس‌های دیگر برای آموزش این دانش آموزان استفاده شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این پدیده به‌عنوان تعطیلی کمبود مازاد هم‌زمان، شناخته می‌شود و کسی که نیروی آموزش و پروش است باید در جایی کار کند که آموزش و پروش تعیین می‌کند و این مسئله‌ای است که نیاز به تدبیر و واقع‌بینی دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: ماندگاری معلمان در چند استان کشور پایین است که به تصمیم سازمان اداری و استخدامی کشور و به‌منظور حفظ ماندگاری نیروها، کدهای استخدامی مکانی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نقل و انتقالات معلمان تنها در موارد خاص و حاد و از طریق جایگزینی پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: همچنین نمایندگان مجلس طرحی تصویب کرده‌اند که هیچ نیرویی جذب نشود، مگر از طریق استخدام اما در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده نیروهای خرید خدمت و نهضتی که از استخدام جامانده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

صحرایی ادامه داد: ۸۴ هزار نفر معلم در کشور در حال بازنشسته شدن هستند که از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست ۸۴ هزار مجوز استخدام جدید داشتیم که علیرغم تلاش‌های بسیار تنها توانستیم مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیرو را بگیریم و در تلاش هستیم که این معلمان در حال بازنشستگی را تا یک سال دیگر نگهداری کنیم تا کلاس‌های درس خالی از معلم نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر