حضور تیم ۴۲ نفره ایران در مسابقات رباتیک ۲۰۲۳ پکن

تیم ایرانی رباتیک شامل ۴۲ نفر منتخب رقابت اردیبهشت ماه دانشگاه تهران در روز ۱۵ مردادماه به منظور حضور در مسابقات رباتیک ۲۰۲۳ پکن به چین اعزام می‌شوند.

حضور تیم ۴۲ نفره ایران در مسابقات رباتیک ۲۰۲۳ پکن

به گزارش مملکت آنلاین، نادر نوبخت، سرپرست تیم جهانی اعزامی به مسابقات ۲۰۲۳ پکن در نشست خبری امروز که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تیم اعزامی دانش‌آموزی رباتیک برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ پکن با برگزاری مسابقه‌ای در اردیبهشت ماه انتخاب شدند، به این صورت که از میان دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ۲۰۰ نفر برای شرکت در اردوی آموزشی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این مرحله ۴۲ نفر برای اعزام به مسابقات ۲۰۲۳ رباتیک پکن انتخاب شدند و این افراد در روز ۱۵ مرداد ماه عازم شهر پکن خواهند شد.

نوبخت، آغاز برگزاری این رقابت را از روز ۱۹ مرداد ماه همزمان با مراسم افتتاحیه دانست و یادآور شد: ۲۰ تا ۲۲ مرداد ماه تیم‌ها با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان منتخب  کشور جهت شرکت در ۵ لیگ مسیریاب، راگبی،  سومو، خلاقیت و گزارش فنی در رده زیر ۱۷ سال با دانش‌آموزان ۲۴ کشور جهان در شهر پکن به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته وی، در این مسابقات تیم‌هایی از کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، امارات متحده عربی، ایران، اتریش، جمهوری چک، روسیه، لهستان، مصر، تونس، الجزایر، ، نیوزلند، مکزیک، اکوادور، آرژانتین، مغولستان، تایلند، نپال، بنگلادش، قزاقستان و اتیوپی در مجموع بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده و بیش از ۱۶۰۰ تیم شرکت کرده‌اند.

نوبخت با اشاره به دستاوردهای تیم ایرانی در رقابت رباتیک جهانی، گفت: نخبگان کشورمان پیش از این در رقابت سال‌ ۲۰۱۹ مالزی مقام سوم و در رقابت ۲۰۲۲ هند موفق به کسب مقام دوم در مسابقات جهانی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر