۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در ایران در حال تحصیل‌اند

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در ایران خبر داد و گفت: سه دانشگاه تک جنسینی ایران برای پذیرش دانشجویان دختر افغان اعلام آمادگی کردند.

۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در ایران در حال تحصیل‌اند

به گزارش مملکت آنلاین، وحید حدادی اصل ضمن بیان این مطلب روسیه و چین را دو کشور بسیار مهم در تعاملات علمی بین اللملی برای ایران دانست و اظهار کرد: ارتباط علمی ما با کشور چین بسیار حساس و مهم است و سفر اخیر رییس جمهور به این کشور نیز اهمیت بسیاری داشت به طوریکه کشور چین علاقه زیادی دارند که در ایران کرسی زبان چینی راه اندازی کنند و دست ما نیز برای فعالیت های علمی در آن کشور نیز باز است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی وزارت علوم با بیان اینکه محدودیتی برای جذب دانشجویان افغانستانی در ایران وجود ندارد، گفت: هر دانشجوی خارجی که وارد کشور می شود باید پاسپورت یا کارت رسمی داشته باشد وزارت علوم اعلام کرده اگر این مدارک هویتی که از سوی وزارت کشور و خارجه اعلام شده است برای دانشجویان خارجی وجود نداشته باشد امکان تحصیل نیز وجود ندارد.

حدادی اصل تاکید کرد: تغییری در سیاست وزارت علوم برای جذب دانشجوی خارجی نیست اما به هر حال جذب دانشجو در هر دانشگاه یا شهر خاص حساب کتاب خود را دارد وزارت علوم و کشور باید این موضوع را بررسی کند چرا که تجمع این افراد در یک دانشگاه خاص یک جامعه ایجاد می کند .بنابراین جذب دانشجو در هر شهری باید بر اساس محدودیت ها و قوانین خوداتفاق بیفتد.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تاکید کرد: سیاست وزارت علوم نیز در برابر دانشجویان خارجی اعم از دانشجویان افغانستانی به این صورت است که اگر سقف پذیرش دانشجو از نظر خوابگاه، هتل و غیره در یک شهری پر شد از پذیرش دانشجو در آن دانشگاه و شهر ممانعت کند و دانشجویان می توانند شهرها یا دانشگاه های دیگر کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. بنابراین این موضوع امنینی نیست.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی در کشور مشغول تحصیل هستند، افزود: ما دنبال حل مشکل مالی این دانشجویان هستیم ضمن اینکه بسیاری از دانشجویان افغانستانی علاقمند هستند به شکل مجازی در کشور تحصیل کنند بعد از اعمال محدودیت تحصیل برای دختران افغانستانی سه دانشگاه تک جنسیتی ما(الزهرا، کوثر و حضرت معصومه) اعلام آمادگی کردند تا دانشجویان متقاضی را پذیرش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر