امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان فراهم شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان فراهم شده است‌.

امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان فراهم شد

به گزارش مملکت آنلاین، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان آغاز شده و در ۱۰ استان کار در حال انجام است.

وی افزود: تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به بررسی می‌پردازند. بازنگری آیین نامه که قول ما به معلمان بوده، آغاز شده و با پایش رتبه‌ها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی توضیح داد: مصوبه هیات وزیران مربوط به سال ۹۳ بوده و بر این اساس سوادآموزان ۲۰ درصد از سرانه باسوادی را به عنوان تشویقی دریافت کنند؛ این تشویقی یکبار در سال ۹۴ داده شده و دیگر ادامه پیدا نکرده بود.

صحرایی ادامه داد: توانستیم اواخر سال بودجه ۲۰ میلیارد تومانی دریافت کنیم و به این ترتیب تشویقی سوادآموزان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را امروز واریز کنیم.

وی عنوان کرد: این مبلغ برای سال ۹۹، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و برای سال ۱۴۰۰، دو میلیون و ۶۰ هزار ریال تعیین شد.

به گفته وی، حدود ۹۰ هزار نفر مشمول بودند که این مبلغ را دریافت کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره زمان ریشه کنی بی‌سوادی نیز توضیح داد: ریشه‌کنی بی‌سوادی به طور مطلق امکانپذیر نیست اما وضعیت کنترل سواد در کشور خوب است.

صحرایی افزود: هدف آرمانی ما ریشه کنی کامل بی‌سوادی است اما دلایل مختلفی باعث ایجاد مانع می‌شود که تلاش ما هم برای رفع این موانع است.

ثبت سفارش کتب درسی به زودی آغاز می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره تعویق ثبت سفارش کتاب‌های درسی اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب های درسی به زودی آغاز خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: مسئله ای درباره قیمت کتاب‌ها وجود دارد و اگر یارانه کاغذ را آن طور که مدنظر ماست، اختصاص ندهند، ممکن است قیمت کتاب افزایش یابد که رئیس جمهور دستور داده‌اند قیمت کتاب درسی نباید غیرمتعارف بالا برود و در حال رایزنی هستیم تا قیمت کتاب منطقی شود.

وی همچنین درباره اعطای فوق العاده به سرایداران گفت: اعمال فوق‌العاده ویژه منوط به مذاکراتی است که باید با دیگر سازمان‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر