یکی از اجزای سازنده حیات کشف شد

یکی از اجزای سازنده حیات در ۳۰۰ میلیون کیلومتری زمین کشف شد.

یکی از اجزای سازنده حیات کشف شد

به گزارش مملکت آنلاین، کشف ترکیب‌های شیمیایی اوراسیل در نمونه‌‌های یک سیارک نزدیک به زمین دانشمندان را شگفت‌زده کرده است. به گزارش اینسایدر پیپر، در تنها ۱۰ میلی‌گرم از نمونه‌‌های سیارک ریوگو در فاصله ۳۰۰ میلیون کیلومتری زمین، اوراسیل که یکی از اجزای تشکیل‌دهنده ساختار آر‌ان‌ای به شمار می‌رود، پیدا شده است.

اوراسیل یک باز نوکلئوتیدی و از مشتقات پیریمیدین است که در ساختار آران‌ای دیده می‌شود و از این رو، کشف آن در یک سیارک می‌تواند سرنخ‌هایی از منشا حیات را در اختیار دانشمندان بگذارد.

این کشف که خبر آن در قالب یک مقاله‌ روز سه‌شنبه منتشر شد، به سود نظریه‌های پیشینی است که بر اساس آن‌ها، سیارک‌هایی که به زمین برخورد کرده‌اند، بذر اولیه حیات را به سیاره ما آورده‌اند.

این یکی از جدیدترین پژوهش‌ها روی ۵.۴ گرم از نمونه‌های به‌دست‌آمده از سنگ و غبار سیارک ریوگو است که کاوشگر هایابوسا-۲ اواخر سال ۲۰۲۰ به زمین آورد.

این کاوشگر که سال ۲۰۱۴ به فضا پرتاب شده بود، موفق شد نمونه‌هایی از این سیارک را در کپسولی که به همین منظور طراحی شده بود، گرد آورد و برای بررسی و مطالعه بیشتر در اختیار دانشمندان قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر