کنکور تیرماه بدون تغییر برگزار خواهدشد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ارجاع مجدد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: کنکور تیرماه ۱۴۰۲ طبق روال اعلامی قبل برگزار می‌‎شود.

کنکور تیرماه بدون تغییر برگزار خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، علیرضا منادی سفیدان در تشریح نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: این نشست با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور و رئیس سازمان سنجش آموزش و پرورش و نمایندگان آموزش و پرورش برگزار و به بررسی «طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» کشور اختصاص داشت.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: کنکور تیرماه ۱۴۰۲ بر اساس همان رویه اعلامی قبلی یعنی با تأثیر قطعی معدل و بدون دروس عمومی برگزار خواهد شد و تصمیمات این جلسه معطوف به کنکور ۱۴۰۳ است.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در این نشست ، ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌های نهایی و تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور مورد بررسی قرار گرفت و نقطه نظراتی در خصوص میزان تأثیر قطعی معدل بر اساس میزان محرومیت هر منطقه و بازگشت دروس عمومی به کنکور مطرح که مقرر شد این موارد در کمیته آموزش عالی کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش به علت نارضایتی شدید معلمان از نحوه رتبه‌بندی خود به مجلس می‌آید
وی یادآور شد: در پایان این نشست نیز در خصوص گلایه معلمان نسبت به نحوه رتبه‌بندی‌های انجام شده از سوی هیأت‌های ممیزه مواردی در حضور معاون وزیر مطرح که مقرر شد در این خصوص وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به این گلایه‌های با حضور در کمیسیون پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر