اختصاصی مملکت آنلاین/

طب سنتی در آفریقا

طب سنتی افریقا، طبی وسیع و ادغامی از معنویت آفریقا و طب بومی است که در پی آن افراد مذهبی، ماماها و پزشکان سنتی باهم همکاری می کنند...

طب سنتی در آفریقا

به گزارش مملکت آنلاین، طب سنتی افریقا، طبی وسیع و ادغامی از معنویت آفریقا و طب بومی است که در پی آن افراد مذهبی، ماماها و پزشکان سنتی باهم همکاری می کنند. پزشکان سنتی آفریقا با استفاده از این طب، قادر به درمان بیماری های متعددی هستند از جمله: انواع سرطان ها، اختلالات روانی، فشارخون بالا، وبا، بیماری های مقاربتی، صرع، آسم، اگزما، انواع تب، تشنج، افسردگی، غده های سرطانی خوش خیم پروستات، عفونت های دستگاه ادراری، نقرس، بهبود زخم و سوختگی.

رابطه ی بیماری، درمان و معنویت

تشخیص و انتخاب راه درمان در طب آفریقا مستقیما بستگی به جنبه های معنوی آن دارد، به این معنی که در ابتدا از طریق راه های معنوی و روانی درمان را آغاز می کنند. در باور پزشکان آفریقایی هیچ بیماری بدون دلیل روانی به وجود نمی آید و بیشتر باید در پی آن باشیم که چه کسی عامل بیماری است تا اینکه چه چیزی. بیشتر از توجه به عوامل فیزیکی دخیل در یک بیماری، شفادهندگان آفریقایی در پی تشخیص اساسی بیماری از طریق ارتباط کم بین بیمار، دنیای اطراف و معنویت هستند. به طور مثال بعضی از بیماری ها در نتیجه ی استفاده ی نادرست از بعضی از مواد و تخلف از قانون اخلاق به وجود می آیند. زمانی که فردی مریض می شود، پزشک آفریقایی با استفاده از قدرت های ماورایی و معنویت، در پی تشخیص برمی آید. قدرت ماورایی با استفاده از انرژی های موجود در جو، درپی درمان هستند و بعضی اوقات به سرعت درمان صورت می گیرد ولی بعضی اوقات به سراغ گیاهان درمانی می روند تا درمان از نوع دیگری را آغاز کنند.

درمان

پزشکان سنتی از راه های درمانی گسترده ای استفاده می کنند مثل روزه، رژیم، درمان های گیاهی، آب درمانی، ماساژ و حتی روش های جراحی.

حجامت راه درمان بیماری هایی مانند میگرن، سرفه، آبسه، ذات الجنب (التهاب ریه) است که پس از حجامت، پزشک پمادی را برای درمان جای زخم حجامت تجویز می کند.

در بعضی از مناطق از پماد ریشه ی گیاهان گرم برای پشت پلک چشم برای درمان سردرد استفاده می شود.  

مالاریا با نوشیدن و ضماد ریشه ی گیاهان درمان می شود.

 درمان تب، تنها باشست و شو با ریشه ی گیاهان انجام می شود.

چربی بدن انواع مارهای بوآ، راهی برای درمان نقرس، رماتیسم و همچنین دردقفسه ی سینه است.

گیاهان درمانی

آفریقا از نعمت گیاهان درمانی متعددی برخوردار است، به طوری که از 6400 گیاه به عنوان ادویه و 400 نمونه ی دیگر برای درمان استفاده می کنند. این گیاهان بسیار گسترده هستند، به طوری که آوازه شان به غرب و شرق هم رسیده است.

گوجه سبز آفریقایی

این گیاه درمانی برای غده های سرطانی خوش خیم و بدخیم پروستات است که به گفته ی شاهدان، این گیاه غده هارا کم و کوچک می کند. همچنین در درمان التهاب و چربی خون نیز موثر است. در قدیم الایام از پوست این میوه به عنوان دمنوش استفاده می کردند. بعدها مردمان دنیا از این میوه پودر، قرص و آمپول تهیه کردند و بسیار مورد توجه هم قرار گرفت؛ به طوری که در اروپا، کامرون و ماداگاسکار هرساله کاشته می شود.

درختچه ی بنفش

این گیاه در سرتاسر آفریقا پیدا می شود، اما در هر منطقه نوع مجزایی از درمان را داراست. مثلا در تانزانیا از پوست و ریشه ی خشک شده ی این گیاه برای درمان یبوست ناشی از اختلالات عصبی استفاده می شود. در شرق آفریقا و مالاوی از برگ های خشک شده ی این گیاه برای درمان زخم و جراحت، سرفه، بیماری های مقاربتی، تب حلزون، مارگزیدگی و سردرد استفاده می کنند. درمناطق دیگر آفریقا از این درختچه برای درمان بیماری های پوستی، مالاریا، ناتوانی جنسی و صرع استفاده می شود.

اسفناج قرمز

به طور کل این گیاه مخصوص شست و شوی زخم ها و جراحت هاست. از شیره ی این گیاه برای درمان تشنج و چشم درد کودکان استفاده می شود. در مالزی از این گیاه برای درمان خلط و تسکین تنفس در برونشیت های حاد، در جنوب شرقی آسیا برای درمان تب بالا به وسیله ی تعرق زیاد، پادزهر سم مار و خون ریزی استفاده می شود. در هند از این گیاه برای القای سقط جنین استفاده می شود.

گل تاج خروس قرمز

از این گیاه برای درمان قاعدگی، جلوگیری از خون ریزی و درمان اسهال استفاده می کنندو همچنین برای قوه ی بینایی موثر است.

گل تاج خروس خاردار

از ریشه، برگ و... این گیاه برای درمان زخم های دهان، خون ریزی های بینی، خون ریزی های داخلی، اگزما، گوش درد، مشکلات تنفسی، کورک و تب استفاده می شود.

بنفشه ی چینی

درآفریقا از نوع تزریقی این گیاه در درمان بیماری های نوزادان استفاده می شود. شیره ی این گیاه مناسب زخم و جراحات است. همچنین از این گیاه به عنوان داروی ضد درد و تسکین دهنده برای صرع استفاده می کنند.

گیاه سرباز شجاع

این گیاه برای بریدگی های عمیق، تب، گلو درد، دیابت، فشارخون بالا، ینش مار وحشرات قابل استفاده است.

گیاه آب بشقابی

این گیاه برای درمان بیماری های پوستی از جمله جذام، زخم واریسی، اگزما، پسوریازیس و تب، بیماری های دستگاه ادراری و همچنین برای از بین بردن استرس و اضطراب بسیار مفید است.

گیاه سلمه تره (اسفناج وحشی)

این گیاه در درمان بیماری های حیاتی نقش بسزایی دارد. نمونه ای از این بیماری ها عبارتند از: کم خونی، مشکلات صفراوی، یبوست، نفخ شکم، بی اشتهایی، زردی وبواسیر.

موموردیکا بالسامینا

این گیاه بسیار زیبا و قرمز رنگ در مناطق خاصی از آفریقا رشد می کند و در آسیا، استرالیا و مرکز آمریکا بسیار طرفدار دارد. این گیاه بیشتر برای درمان بیماری هایی در نواحی شکمی استفاده می شود.

تشخیص و انتخاب راه درمان در طب آفریقا مستقیما بستگی به جنبه های معنوی آن دارد، به این معنی که در ابتدا از طریق راه های معنوی و روانی درمان را آغاز می کنند. در باور پزشکان آفریقایی هیچ بیماری بدون دلیل روانی به وجود نمی آید و بیشتر باید در پی آن باشیم که چه کسی عامل بیماری است تا اینکه چه چیزی.

الناز راثی – مترجم زبان انگلیسی

انتهای پیام/

ارسال نظر