برگزاری جشن روز استقلال در اوکراین بدلیل ترس از حملات روسیه ممنوع شد

هم‌زمان با فرا رسیدن جشن‌های روز استقلال اوکراین، یک مقام آمریکایی نسبت به حملات روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراینی هشدار داد و بدین ترتیب کی‌یف برگزاری مراسم‌های عمومی برای چنین رویدادی را ممنوع اعلام کرد.

برگزاری جشن روز استقلال در اوکراین بدلیل ترس از حملات روسیه ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، نیروهای این کشور ادعا می‌کنند که روسیه راکت‌هایی را به چندین شهر شمالی و غربی بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا – که تحت کنترل نیروهای روسی است –  پرتاب می‌کند. پرتاب توپ‌ها و موشک‌هایی در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا منجر به درخواست‌هایی مبنی بر غیرنظامی شدن این منطقه شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داده است: «مسکو می‌تواند روز چهارشنبه – به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقلال اوکراین و همچنین به خاطر اینکه نصف سال از حمله این کشور به اوکراین می‌گذرد –  یک چیز به‌خصوص مهیب و وحشتناکی را امتحان کند.»

یک مقام آمریکایی ضمن هشدار درخصوص آسیب احتمالی به غیرنظامیان به رویترز گفت: «روسیه تلاش‌های خود را برای راه‌اندازی حملاتی علیه زیرساخت‌های غیرنظامیان اوکراینی و تجهیزات دولتی طی روزهای آتی افزایش می‌دهد.»

مقامات رسمی در کی‌یف به دلیل ترس از موشک‌های روسی، برگزاری جشن‌ها و رویدادهای عمومی استقلال اوکراین را که از روز دوشنبه الی پنجشنبه قرار بود، برگزار شود را ممنوع اعلام کردند. اگرچه پایتخت این کشور از خطوط جبهه دور است و به گفته مقامات آن به‌ ندرت توسط موشک‌های روسی هدف قرار گرفته شده اما مقامات اوکراینی مدعی شده‌اند که به خاطر ترس از تشدید حملات روسیه، برگزاری رویدادهای عمومی را ممنوع کرده‌اند.

مناطق دیگر هم تجمعات عمومی را محدود کردند. شهردار خارکیف – شهر شمال شرقی اوکراین –  که به گفته مقامات اوکراینی دائما توسط موشک‌های دوربرد روسی هدف قرار گرفته می‌شود، منع آمد و شد شبانه را از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۷ صبح اعلام کرد.

در منطقه بندری "میکولائیف" نزدیک منطقه تحت کنترل روسیه در جنوب، فرماندار منطقه‌ای گفت که مقامات، تدابیری را برای شهروندان اتخاذ کردند و آن‌ها می‌توانند روز سه‌شنبه و چهارشنبه از منزل کار کنند و از مردم خواست که در گروه‌های بزرگ تجمع نکنند.

خبرگزاری نووستی به نقل از دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گزارش داد که مسکو به شورای امینت سازمان ملل متحد درخواست داد که جلسه‌ای را طی امروز سه‌شنبه جهت گفت‌وگو پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا برگزار کند.

انتهای پیام/

منبع: رویترز

ارسال نظر