سینمای ایران به سینمای اخلاق در منظرگاه جهانی شناخته می‌شود

رییس سازمان سینمایی کشور در سفر به استان کردستان گفت: سینمای ایران به سینمای اخلاق در منظرگاه جهانی شناخته می‌شود.

سینمای ایران به سینمای اخلاق در منظرگاه جهانی شناخته می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، محمد خزاعی امروز (۲۳تیر) در سفر خود بە استان کردستان و دیدار با نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به فرهنگ در استان‌ها دارد، اظهار کرد: وضعیت سینمای ایران نسبت به سایر کشورها بهتر است و در عرصه تولید فیلم، دریافت جوایز و سایر حوزه‌های سینما دارای رتبه‌های مختلفی هستیم اما به دلیل تحریم فرهنگی نتوانسته‌ایم وارد اقتصاد بازار جهانی شویم.

وی افزود: در تمام دنیا سینمای ایران بە عنوان سینمای اخلاقی و انسانی شناخته می‌شود و از آن استقبال شده است.

خزاعی عنوان کرد: جهان غرب امروز به بن بست‌های اخلاقی رسیده است و معتقدم تمدن ایرانی و اسلامی با گفتمان جدیدی که ارائه داده می‌تواند انسداد فلسفی و اخلاقی غرب را به‌ چالش بکشد و بخش بزرگی از انتقال این گفتمان بر عهده سینماست.

وی اضافه کرد: سعی براین است تا در این سفر به کردستان مصوبات خوبی برای کمک به هنرمندان و چهره‌های فرهنگی شهر داشته باشیم و به لحاظ کشف استعداد و تولید آثار گامی برداشته شود.

در ادامه این دیدار ماموستا رستمی نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه اهل تسنن سنندج با اشاره به اینکه تلاش انبیای الهی ترویج دو مولفه امر به معروف و نهی از منکر بوده است گفت: تهیه فیلم‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه هنرمندان و فیلم‌سازان قرار گیرد.

وی افزود: گاهی یک شعر و گاهی یک سخن زیبا بشر را به وجد می‌آورد و دنیا را به سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت سوق دهند.

رستمی اظهار کرد: حوزه سینما حوزه‌ای مهمی است که با اسماء‌الله از جمله سمیع و بصیر آمیخته شده است و امروز قدرت رسانه‌ها بیشتر از قدرت انسان‌هاست.

وی اعلام کرد: دشمنان با قدرت سینما و رسانه‌ها بر دین و سنت ما می‌جنگند و ما باید هوشیار باشیم و متاسفانه تا حدی موفق شده‌اند که عده‌ای از جوانان را از طریق ماهواره و فضای مجازی درگیر خود کنند.

نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه سنندج یادآور شد: فعالان عرصه سینما باید در مقابله با تهاجم فرهنگی از صنعت سینما و این هنر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه کردستان سرشار از انسان‌های فهمیم، دانشمند و عالم است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به کردستان این استان را استانی فرهنگی نامیدند و وجود انسان‌های فرهیخته در این استان می‌تواند به تقویت فرهنگ استان کمک کند.

ماموستا رستمی بیان کرد: جلوگیری از تخریب دین اسلام با ساختن فیلم مستند باید مورد توجه قرار گیرد و فیلم‌ها باید جالب و جذاب بوده و برای زنده نگهداشتن روایات صحابه و امامان نیز ساخته شود.

نماینده مجلس خبرگان و امام جمعه سنندج اضافه کرد: هنر باید بتواند اثرگذار بوده و تهیه فیلم‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مورد توجه باشد چرا که انبیای الهی در این راستا کار کرده‌اند و ما هم باید با استفاده از ظرفیت سینما و هنر برای ترویج این دو مولفه کمک بگیریم.

وی عنوان کرد: تهیه زندگینامه علما، دانشمندان، نامداران دینی و شهدای ایران زمین که بخاطر حفظ کیان این مرز و بوم جان دادند نیز باید مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر