آغاز «هفته فیلم ایران در هانوی»

مراسم افتتاحیه «هفته فیلم ایران در هانوی» به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه ایران و ویتنام به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی پایتخت این کشور برگزار شد.

آغاز «هفته فیلم ایران در هانوی»

به گزارش مملکت آنلاین، هفته فیلم ایران در هانوی روز گذشته (چهارشنبه) با سخنرانی علی اکبر نظری سفیر ایران و کوانگ دونگ معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

نظری در این مراسم اظهار داشت: ایران از دیرباز باغ پُررونق سینما بوده، اولین سینمای ایران در سال ۱۹۰۰ تنها ۵ سال پس از اختراع سینما توسط برادران لومیر در تبریز و اولین فیلم ناطق ایران ۹۰ سال پیش ساخته شد.

وی افزود: فیلم‌های ایرانی همواره حضور چشمگیری در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی مانند اسکار، کن و برلین دارند. خوشبختانه در چند سال گذشته، فیلم های ایرانی فعالانه به جشنواره های بین المللی فیلم هانوی پیوسته و جوایز بالایی نیز کسب کرده اند.

نظری ادامه داد: پنج فیلم ایرانی که قرار است در این هفته به نمایش درآید، در حقیقت پنج دریچه از فرهنگ جامعه ایرانی را به روی مخاطب ویتنامی خواهد گشود و به مثابه پنج پل برای تعمیق درک متقابل و دوستی بیشتر بین دو ملت خواهند بود.

کوانگ دونگ، معاون وزیر فرهنگ، ورزش و گردشگری ویتنام نیز در این مراسم گفت: ایران با فرهنگ، علم و مبانی فلسفی عمیق خود صاحب یک صنعت سینمایی قوی است که به طور چشمگیری به میراث فرهنگی بشر کمک کرده است. سینمای ایران با داستان‌هایی پُرمعنا که ریشه در زندگی روزمره دارد، مخاطبان جهانی را به خود جذب کرده و در عین حال ارتباط نزدیکی با واقعیات این کشور زیبا و مردمانش دارد.

وی تصریح کرد: معتقدیم «هفته فیلم ایران در ویتنام» جوهره آداب، فرهنگ و مردم ایران را به مخاطبان ویتنامی بیشتر معرفی خواهد کرد و ارزش هایی همچون زندگی، عشق و خانواده را که در فرهنگ دو کشور مشترک است، برجسته خواهد کرد.

در این رویداد فرهنگی که با همت سفارت ایران در ویتنام برگزار می شود، پنج فیلم «کفشهایم کو»، «رخ دیوانه»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» «لوپتو» و «مبارک» برای تماشاگران ویتنامی به نمایش درخواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر