شیوه‌های موفقیت در زندگی زناشویی

شیوه‌های موفقیت در زندگی زناشویی را بدانید.

شیوه‌های موفقیت در زندگی زناشویی

به گزارش مملکت آنلاین، داشتن یک زندگی زناشویی گرم و دوستانه و سرگرم کننده و عاشقانه، می تواند آسان باشد، اما  ممکن است نگران باشید با اولین باری که مشکلی بر سر راهتان به وجود آمد، ازدواج تان دوام نیابد. با این حال ، اگر می خواهید برای موفقیت در زندگی زناشویی گامی بردارید، باید روی زنده نگه داشتن عشق تان و دوام رشد خود، ادامه دهید. اگرچه همیشه آسان نیست، اما اگر شما و شریک زندگی خود مایل به تلاش باشید، می توانید زندگی زناشویی تان را شکوفا کنید.

راهکارها و شیوه های موفقیت در زندگی:

•    برای حفظ رابطه ی خود، تلاش کنید

اگر به زندگی زناشویی خود اهمیت می دهید و می خواهید رابطه ی سالم و مفیدی برقرار کنید ، باید از انجام دوباره ی اشتباهات گذشته تان، خودداری کنید یا از یادآوری همسرتان در مورد آن ها بپرهیزید و در مقابل، بر تقویت رفتار مثبت، لذت بردن از زمان حال و در کنار هم و در نظر گرفتن تمام جنبه های آن، فکر کنید. اگر واقعاً به همسرتان اهمیت می دهید، به احساساتش توجه خواهید کرد و گذشته را نمی توان برای دریافت عکس العمل یادآوری کرد.

قطعا، گذر از گذشته آسان نیست، اما نباید آن را به رغم آن به وجود آورد. به یاد داشته باشید، همسرتان یک فرد زنده است و نباید گذشته را برای صدمه زدن به او پرورش دهید. به عبارت دیگر، باز زندگی در حال و نگاه مثبت به گذشته، مسیر را برای کسب موفقیت در زندگی زناشویی، هموار خواهید کرد.

•    به یکدیگر، احترام بگذارید

برای یک ازدواج سالم، باید با همسرتان حس برابری داشته باشید و احساسات او را در هر زمان که می خواهید تصمیم گیری کنید، بدون ارجح دانستن تصمیمات خود، در نظر بگیرید. اگر با همسر خود بر خلاف این عقاید، رفتار می کنید یا دوست دارید حرف آخر را بزنید، در این صورت، مجبور خواهید بود عدم تعادل در ازدواج خود را تا همیشه داشته باشید.

نظرات همسرتان را به همان جدیتی که به نظرات خودتان اهمیت می دهید، در نظر بگیرید. این کار، به شما فرصت می دهد به همسرتان گوش دهید تا او نیز، این حس را داشته باشد که شما به وی اهمیت می دهید.

کاری کنید با همسرتان، دارای درک متقابل باشید. اگر روز بدی را پشت سر می گذارید یا پاسخی را فاش می کنید، حتما عذرخواهی کنید و به او، نهایت احترام را بگذارید.

به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید. اگر انتظار دارید او نیز به حریم شما احترام بگذارد، شما هم باید همین کارها را انجام دهید. در واقع، باید برای موفقیت در زندگی زناشویی، قدم های متقابلی را بردارید.

•    برای یکدیگر، وقت بگذارید

وقتی همسرتان در مورد وقایع روز صحبت می کند، بی حوصلگی نکنید و منتظر بمانید صحبت خود را تمام کند تا بتوانید آن چه را می خواهید بگویید. سعی کنید واقعاً آن ها را بشنوید و به آن چه به شما گفته می شود، اهمیت بدهید و در این حین، تلفن خود را کنار بگذارید، ارتباط چشمی برقرار کرده و نشان دهید که واقعاً گوش می دهید. از همسرتان سؤال کنید تا نشان دهید که واقعاً شنونده ی خوبی برای حرف های او هستید.

بعضی اوقات ، نیازهای همسر شما بعد از یک روز سخت، این است که کسی به حرف هایشان گوش کند. لازم نیست همیشه احساس مشاور بودن کنید. گاهی برای دستیابی به موفقیت در زندگی زناشویی، فقط و فقط باید شنید، بدون هیچ واکنش خاصی.

•    اولویت با همسرتان باشد

اگرچه نیازی نیست زندگی تان را به طور کامل و طبق میل همسرتان بچرخانید، اما باید به یاد داشته باشید وقتی شما و همسرتان تصمیم به ازدواج گرفتید، می خواستید در زندگی یکدیگر اولویت داشته باشید. تمام تصمیمات مهم خود را با همسرتان در ذهن خود اتخاذ کنید و مطمئن شوید تمام سعیتان را می کنید.

با افرادی که با همسرتان یک دل و همراه نیستند، حتی اگر فکر می کنید همسرتان غیر معقول رفتار می کند، همراهی نکنید و اطمینان دهید که به احساسات همسرتان توجه دارید و به عشق و پشتیبانی او لیاقت می دهید.

•    اعتماد به نفس زناشویی را حفظ کنید

اعتماد به نفس زناشوییتان را هرگز نشکنید و در هنگام بحث از آن به عنوان اسلحه استفاده نکنید. اگر شریک زندگی تان در مورد چیزی بسیار خصوصی و مهم به شما اعتماد کرده است، نباید اعتماد او را تضعیف کنید؛ زیرا، سبب ایجاد بی اعتمادی می شوید.

اگر این موضوع چیزی دردناک و شخصی بود، در هنگام استدلال از آن به عنوان اسلح،ه استفاده نکنید و آن را مانند پتک به سر شریک زندگی تان نکوبید. توجه داشته باشید او با گفتن اطلاعات مهم، به شما اعتماد کرده است. بنابراین، از این اعتماد اطمینان حاصل کنید.

شما باید فردی باشید که همسرتان بیش از هر کس دیگری در دنیا به او اعتماد دارد. کاری نکنید که آن اعتماد را به خطر بیندازید. می‌توان این مورد را یکی از آفت‌های موفقیت در زندگی زناشویی دانست. اگر اشتباه کردید، حتما عذرخواهی کنید.

•    با حال و هوای همسرتان همراه باشید

اگر احساس می کنید مشکلی در رابطه با همسرتان وجود دارد، او را در آغوش بگیرید و موضوع را بپرسید. شاید همین زمان، زمان مناسبی برای او باشد تا بیشترین توجه به شما را داشته باشد. توصیه می کنیم، این فرصت را نادیده نگیرید. اگر شریک زندگی تان آماده ی صحبت کردن نیست، لازم نیست او را تحت فشار قرار دهید و اوضاع را بدتر کنید، اما باید نشان دهید وقتی آماده و مایل به حرف زدن بو،د در اسرع وقت، سراپا گوش خواهید بود.

در صورت لزوم، به همسرتان کمک کنید. اگر همسرتان یک هفته ی شلوغ داشته است، پس باید در مورد آن فهمید و زمان بیشتری را برای پخت و پز یا کار در خانه صرف کنید و یا زمان هایی که شما تحت فشار هستید، او  باید همین کار را برای شما انجام دهد. اگرچه، باید تعادل کاری پیدا کنید، به صورتی که برای هر دوی شما به یک اندازه معنا داشته باشد. در واقع، اگر به همسرتان اهمیت می دهید، باید برای یکدیگر تلاش کنید. شاید بتوان گفت، شما در این صورت، در اوج موفقیت در زندگی زناشویی خود قرار دارید.

ممکن است همسرتان انکار کند به کمک اضافی احتیاج دارد، اما اگر متوجه استرس و فشار زیاد او شده اید ، برای پخت و پز، مراقبت از کودک، اجرای برخی از موارد اساسی و ... در آن هفته، تلاش کنید.

•    روابط قوی خود را حفظ کنید

اگر می خواهید به موفقیت در زندگی زناشویی برسید، ارتباطات را بسیار مهم بدانید. شما و شریک زندگی تان می توانید در مورد افکار خود با لطف و شفافیت با یکدیگر صحبت کنید، به ویژه در مورد کارهایی که باید در آن ها به توافق برسید یا انجام دهید. انجام این کار روزانه، به تقویت ارتباط و حفظ اعتماد بین شرکا کمک می کند تا ازدواج خود را سالم و قوی نگه دارید.

هرگز با عصبانیت مسائل را حلاجی نکنید و تصمیم گیری نکنید؛ زیرا، عمدتا این امر به معنای صدمه زدن به شریک زندگی تان می باشد. سخنان ظالمانه ای که شما حین عصبانیت گفتید، اما واقعا از ته دلتان نبوده و منظوری نداشته اید - می توانند صدمه ای به روابط شما وارد کنند که گاهی جبران ناپذیر می شوند. اگر در آخر هم چیزی گفتید که منظور واقعی تان آن بوده، حتما عذرخواهی کنید. هنگام مشاجره، به موضوع توجه کنید و شخصاً به شریک زندگی تان حمله نکنید.

برای برقراری ارتباط محکم، حتی قبل از مکالمه، باید از افکار و خلق و خوی شریک زندگی تان آگاه باشید. شما، باید بتوانید زبان بدن و شریک زندگی خود را بخوانید تا بتوانید درکنید که آیا اشتباهی رخ داده است یا خیر.

انتهای پیام/

ارسال نظر