افزایش سن ازدواج در کشور / نرخ باروری کاهش یافت

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: میانگین سن ازدواج در کشور برای خانم‌ها ۴ سال و برای آقایان ۳ سال افزایش یافته است.

افزایش سن ازدواج در کشور / نرخ باروری کاهش یافت

به گزارش مملکت آنلاین، محمد اسماعیل مطلق در کنگره بین‌المللی سلامت خانواده، فرزندآوری و صیانت از جمعیت در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نرخ باروری سال گذشته در ایران به ۱.۷۴ کاهش یافت.

وی گفت: زمانی که نرخ باروری به بالای ۲.۱ برسد میزان رشد آن کشور به سمت منفی شدن و سالمندی نمی‌رود و زمانی نرخ رشد به تعادل و بالای ۲.۱ می‌رسد که تولد فرزند در هر خانواده به بالای سه نفر برسد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور اظهار کرد: از سال ۸۹ با کاهش روند ازدواج و افزایش میزان طلاق در کشور روبرو شدیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵۷۰ هزار ازدواج در کشور ثبت شد و این رقم در سال گذشته به ۵۲۴ هزار مورد کاهش یافت و در مقابل میزان طلاق نیر ۴۰۰ مورد افزایش داشته است.

مطلق تصریح کرد: اگر بتوان میزان ازدواج را سالانه ۱۰ درصد افزایش و طلاق را ۱۰ درصد کاهش داد به تعادل جمعتی در کشور خواهیم رسید.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور افزود: تک فرزندی از معضلات دیگر اجتماعی است که کشور با آن درگیر است و می‌تواند مشکلات روحی و روانی را برای آن فرد در آینده به همراه داشته باشد.

کنگره بین المللی سلامت خانواده، فرزندآوری و صیانت از جمعیت از روز گذشته به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر