حاشیه‌نشینی ۵۰۰ هزار نفر در تبریز

۵۰۰ هزار نفر در تبریز حاشیه نشین هستند.

حاشیه‌نشینی ۵۰۰ هزار نفر در تبریز

به گزارش مملکت آنلاین، آذربایجان‌شرقی حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰۰ هزار نفر از این جمعیت در مناطق حاشیه و بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند. این استان متأسفانه مدت‌هاست با معضل حاشیه‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کند؛ شکل گیری حاشیه نشینی در شهر تبریز نیز به سال‌های پیش برمی گردد.

نکته جالب توجه اینکه کلانشهر تبریز به تنهایی با حدود دو میلیون نفر جمعیت یعنی نصف جمعیت استان، بیش از ۵۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۸۵ درصد حاشیه نشینان استان را در خود جای داده است. وقوع زمین لرزه‌ای در حدود ۶ ریشتر و یا بالاتر می‌تواند جان نیم میلیون نفر را در تبریز به خطر اندازد.

به گفته استاندار آذربایجان‌شرقی در سطح شهر تبریز بیش از ۵۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین و قریب به ۱۰۰ هزار نفر نیز در چهار شهر دیگر استان سکونت دارند و ۷۰ محله حاشیه نشین در استان وجود دارد که ۱۸ محله در تبریز و مابقی در بقیه شهرستان‌ها است.

به گفته عابدین خرم اقدام اساسی برای این محلات شروع شده؛ مهاجرت معکوس آنها به حوزه روستایی که اشتغال و کشاورزی استان باید اقتصادی شود و مقاوم سازی مسکن آنها و مسکن جدیدی که باید ساخته شود، از اقدامات دولت است که ۷۰۰۰ مسکن در داخل استان ساخته می‌شود همچنین خیابان کشی، احداث مرکز بهداشت و برطرف کردن نیازهای متناسب با هر منطقه در حال ساخت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر