کشف مزرعه استخراج بیت کوین با ۶هزار ماینر در جزیره قشم

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از کشف یک مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال با بیش از ۶ هزار دستگاه ماینر در جزیره قشم خبر داد.

کشف مزرعه استخراج بیت کوین با ۶هزار ماینر در جزیره قشم

به گزارش مملکت آنلاین، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این مزرعه به صورت غیرقانونی در یکی از نواحی صنعتی جزیره قشم ایجاد شده بود که از طریق هشت دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۶۳ هزار کیلوولت آمپر تغذیه می‌شد.

وی گفت: این مزرعه در هنگام روشن بودن همه دستگاه ها به میزان ۴۵ مگاوات برق مصرف می کرد که در نوع خود حجم بسیار زیادی است و بنابر اعلام کارشناسان اداره برق پس از شناسایی و حذف این دستگاه های ماینر غیرمجاز از شبکه، شاهد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه روز قبل در سطح شهرستان قشم بوده ایم.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم، ماموران نیروی انتظامی ضمن پلمب این مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، نسبت به توقیف ماینرهای کشف شده نیز اقدام کرده اند.

قهرمانی ادامه داد: همچنین در لحظه قطع و پلمب که بخش زیادی از دستگاه ها خاموش شده بودند، این دستگاه ها سه مگاوات مصرف داشتند که پس از قطع همان سه مگاوات در کنتور خروجی نیروگاه مشاهده شد.

وی یادآور شد: ایجاد مزرعه و استخراج ارز دیجیتال تابع قوانین و مقررات خاصی است که متقاضیان آن تنها با دریافت مجوز و استفاده از برق با تعرفه مشخص می توانند نسبت به راه اندازی آن اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان توضیح داد: در دستوری به دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان از آنها خواسته شده در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال و با هدف بهره مندی یکسان همه مردم از حامل های انرژی بخصوص برق در ایام گرم تابستان ضمن اعمال نظارت مستمر و پایش دقیق به منظور جلوگیری از استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال، با ناقضان قانون و متخلفان به شدت برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر