زیان انباشته چندهزار میلیاردی ایرانخودرو و سایپا!

زیان انباشته ایران خودرو به ۴۳ و سایپا به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال، زیان انباشته غیرتلفیقی ایران‌خودرو در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۴۳.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سایپا نیز در پایان سال گذشته زیان انباشته غیرتلفیقی ۲۴ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومانی را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۹.۱ درصدی همراه بوده‌است.

از سال ۱۳۹۷ و با تشدید تحریم‌های اقتصاد و جهش نرخ ارز، زیان انباشته این دو خودرو ساز به شدت افزایش یافته است.

سال ۱۳۹۷، ایران خودرو ۴۴۲ میلیارد تومان سود انباشته غیرتلفیقی را ثبت کرده بود و سایپا نیز زیان انباشته‌ معادل یک هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان را تجربه کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر