سود سال ۱۳۹۹ سهام عدالت تا اواخر اسفند امسال پرداخت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه روز جاری شورای عالی بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سال ۱۳۹۹ کلیه دارندگان سهام عدالت به مبلغ حدودا ۵۵۰ هزار تومان تا پیش از پایان امسال خبر داد.

سود سال ۱۳۹۹ سهام عدالت تا اواخر اسفند امسال پرداخت می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، دستور این شورا را مختص به موضوع سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیر مستقیم آن عنوان و مهم ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود برگزاری مجامع عمده شرکت های عضو سهام عدالت در نیمه اول سال ۱۴۰۰، تا کنون سودِ دارندگان مستقیم و غیر مستقیم سهام آنها تا کنون پرداخت نشده بود که در این جلسه مقرر شد، با تعامل  میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون های شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ افراد پرداخت شود.

وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از دریافت کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتاً برای سهامدارانی که مبلغ یک میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دو برابر افزایش می یابد.

خاندوزی یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز شورای عالی بورس و اوراق بهادار را مسئله نمایندگی شرکت های سهام عدالت در شرکت های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد، نمایندگی سهام عدالت در شرکت هایی مثل پالایش و پخش تهران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، و بسیاری از دیگر شرکت ها که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت اختصاص یافته است؛ با مشارکت خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا پیش از این، یکی از ایرادات اساسی این بود که عملاً نقش آفرینی مردم و خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مدیریت شرکت های عضو این گروه، نادیده گرفته شده بود و مدیریت آنها عملاً از طرف وزارتخانه های دولتی دنبال می شد.

وی گفت: امروز یک قدم اساسی برداشته و مقرر شد، حتماً در کارگروه، نظر کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز لحاظ شود و امیدواریم از تاریخ سی و یکم تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، اختیارات مدیریتی شرکت های سهام عدالت نیز به شکل خیلی کامل تری، به مردم واگذار شود تا واقعاً به سمت یک اقتصاد با مشارکتِ ظرفیت های مردمی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر