افت قابل توجه شاخص بورس

بازار سهام در حالی اولین روز کاری هفته در شرایط پس از اتفاقات اخیر و به شهادت رسیدن رئیس جمهور و هیات همراه را پشت سر گذاشت که با ریزش حدود ۱۷ هزار واحدی شاخص کل مواجه شد.

افت قابل توجه شاخص بورس

به گزارش مملکت آنلاین، در حالی که از هفته گذشته و پس از اعلام خبر به شهادت رسیدن آیت الله رئیسی، دامنه نوسان در بورس به مثبت و منفی ۲ درصد کاهش یافت، با این حال بورس امروز شاهد ریزش نزدیک به ۱۷ هزار واحدی شاخص کل شد. 

شاخص کل امروز با افت ۰.۸ درصدی، کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را از دست داد و به ارتفاع ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد نزول کرد. فولاد، فملی، شپنا، فارس، شستا، شبندر و وغدیر نماد‌هایی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. 
شاخص هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب با از دست دادن ۴۳۰۲ واحد و ۲۰۵ واحد از ارتفاع خود، بازاری سراسر قرمزپوش را به پایان رساندند.

امروز ۹۳ درصد نماد‌ها به رنگ قرمز درآمدند. ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم امروز به یکهزار و ۸۹۶ میلیارد تومان رسید.

پس از گذشت حدود ۲ هفته از خروج سرمایه حقیقی از بازار، امروز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در روز جاری ۶۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد. در بین تمامی اخبار منفی علیه بازار، این خبر می‌تواند نقطه قوتی برای بازار شد. 

بازار سهام این روز‌ها با وجود انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و مشخص نشدن کاندیداها، با ابهامات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. از طرف دیگر رسیدن نرخ بهره بدون ریسک به مرز ۴۰ درصد شرایط را برای بورس دو چندان دشوار کرده است. 

کارشناسان معتقدند که با توجه به انتشار نه‌چندان جذاب گزارش‌های برخی شرکت‌های سهامی و سیاست‌های افزایش نرخ بهره نمی‌توان رشد یا تغییر روند بخصوصی در وضعیت بازار پیش‌بینی کرد. از این رو به نظر می‌رسد وضعیت رکودی و خسته‌کننده بازار در روز‌های آینده نیز تداوم پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر